Roman Pecháň by měl přestat kouřit, protože má plíce v prdeli.   Audioverze Roman Pecháň by měl přestat kouřit, protože má plíce v prdeli. GSpeech
Svátek má Taťána
Středa 29. březen 2017

Z Mostecka

Z Litvínovska

Ze sportu

Most - Menstruace je pro většinu žen náročným obdobím zejména kvůli jejím nepříjemným průvodním příznakům, jakými jsou třeba křeče či migrény. Existují však potraviny, které tyto komplikace dovedou zmírnit či úplně eliminovat. V následujícím článku představíme ty, které je krátce před menstruací a v jejím průběhu ideální konzumovat.

Mezi nejčastější potíže související s menstruací patří silné krvácení, bolesti a premenstruační syndrom, který ve větší či menší míře trápí většinu žen. V psychické oblasti se nejčastěji projevuje výkyvy nálad, podrážděností a napětím. Z fyzických příznaků, které se objevují už před menstruací, ženy trápí bolesti hlavy, břicha, pocit nafouklosti či zhoršené akné. Některé v tomto období přepadá také zvýšená chuť na sladké pokrmy. Jídla z cukru a bílé mouky však paradoxně uvedené příznaky ještě zhoršují. Do jídelníčku by proto ženy měly raději zařadit ověřené potraviny, které dokážou nepříjemné průvodní jevy menstruace zmírnit či odstranit.

Potravina č. 1: Sója pro regulaci hormonální aktivity

Sója je nejbohatším zdrojem proteinů, vitamínů a minerálů, jaký lze aktuálně v rostlinné říši nalézt. Sójové boby obsahují více vápníku než mléko, více proteinů a železa než stejné kvantum masa, a zároveň větší množství vitaminů B2 a B6 než vejce. A právě ty jsou pro menstruující ženy zásadní. „Vitamíny řady B pomáhají ulevit od nepříjemných projevů premenstruačního syndromu, například od únavy či vyčerpání. Konkrétně například vitamin B6 pomáhá regulovat hormonální aktivitu během menstruace. Spolu s vitaminem B2, B12 a niacinem také přispívá k normální činnosti nervové soustavy a psychické pohodě. Současně také podporuje optimální stav sliznic a pokožky, která může mít během menstruace sklon k vyrážkám," vysvětluje Petr Galle ze společnosti Vegall Pharma, která ženám s problematickou menstruací nabízí například přírodní potravinový preparát Sarapis Mensis. Jeho konzumace dostatečnou denní dávku vitaminu B kompletně pokryje.

Potravina č. 2: Čerstvé ovoce na odstranění křečí

Menstruační bolesti a křeče úzce souvisí s látkou prostaglandin, která má vliv na srážlivost krve, prokrvení a děložní stahy. Zvýšenou tvorbu prostaglandinu, který je za menstruační křeče zodpovědný, mohou ženy zbrzdit konzumací flavonoidů. Ty obsahuje běžné ovoce – jablka, borůvky či švestky. Toto ovoce je bohaté také na antioxidanty, které rovněž přispívají ke zmírnění křečí v podbřišku. Zároveň by měly ženy zařadit do svého jídelníčku rovněž banány. Jsou totiž skvělou zásobárnou prospěšného hořčíku a draslíku. Navíc obsahují minerální látky, které jsou důležité pro správnou funkci svalů a nervů. Podporují okysličování krve a dokážou účinně odstranit únavu, ke které mají ženy během menstruace větší sklon. Je však třeba volit pouze zralé, žluté plody. Nezralé banány jsou totiž velmi špatně stravitelné a mohou způsobovat plynatost.

Potravina č. 3: Ořechy a brusinky proti nadýmání

Pokud během menstruace trpí ženy nadýmáním, měly by ve zvýšené míře konzumovat potraviny bohaté na hořčík. Dokáže totiž povzbudit látkovou výměnu a tyto zažívací problémy zmírnit. Zároveň působí antistresově a reguluje svalovou i nervovou nerovnováhu. Má schopnost nejen zlepšit náladu, ale účinně zmírní také bolesti hlavy a migrény, které menstruaci často doprovází. Výbornou zásobárnou blahodárného hořčíku jsou ořechy – lískové, vlašské, mandle či kešu. Dalším zdrojem je sušené ovoce, zejména pak brusinky, meruňky, datle a fíky. Do svého jídelníčku by je měly ženy zařadit ve zvýšené míře už týden před očekávanou menstruací, aby mělo tělo zásoby, ze kterých může čerpat. Pokud však mají na ořechy alergii a sušené ovoce kvůli cukru nekonzumují, mohou zvolit formu přírodních kapslí, které obsahují kombinaci hořčíku, vitaminu B a extraktu z brusinek.

Napsal
Oldřich Hájek
Author: Oldřich HájekEmail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Více od autora

  Audioverze Most - Menstruace je pro většinu žen náročným obdobím zejména kvůli jejím nepříjemným průvodním příznakům, jakými jsou třeba křeče či migrény. Existují však potraviny, které tyto komplikace dovedou zmírnit či úplně eliminovat. V následujícím článku představíme ty, které je krátce před menstruací a v jejím průběhu ideální konzumovat. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Mezi nejčastější potíže související s menstruací patří silné krvácení, bolesti a premenstruační syndrom, který ve větší či menší míře trápí většinu žen. V psychické oblasti se nejčastěji projevuje výkyvy nálad, podrážděností a napětím. Z fyzických příznaků, které se objevují už před menstruací, ženy trápí bolesti hlavy, břicha, pocit nafouklosti či zhoršené akné. Některé v tomto období přepadá také zvýšená chuť na sladké pokrmy. Jídla z cukru a bílé mouky však paradoxně uvedené příznaky ještě zhoršují. Do jídelníčku by proto ženy měly raději zařadit ověřené potraviny, které dokážou nepříjemné průvodní jevy menstruace zmírnit či odstranit. Potravina č. 1: Sója pro regulaci hormonální aktivity Sója je nejbohatším zdrojem proteinů, vitamínů a minerálů, jaký lze aktuálně v rostlinné říši nalézt. Sójové boby obsahují více vápníku než mléko, více proteinů a železa než stejné kvantum masa, a zároveň větší množství vitaminů B2 a B6 než vejce. A právě ty jsou pro menstruující ženy zásadní. „Vitamíny řady B pomáhají ulevit od nepříjemných projevů premenstruačního syndromu, například od únavy či vyčerpání. Konkrétně například vitamin B6 pomáhá regulovat hormonální aktivitu během menstruace. Spolu s vitaminem B2, B12 a niacinem také přispívá k normální činnosti nervové soustavy a psychické pohodě. Současně také podporuje optimální stav sliznic a pokožky, která může mít během menstruace sklon k vyrážkám, vysvětluje Petr Galle ze společnosti Vegall Pharma, která ženám s problematickou menstruací nabízí například přírodní potravinový preparát Sarapis Mensis. Jeho konzumace dostatečnou denní dávku vitaminu B kompletně pokryje. Potravina č. 2: Čerstvé ovoce na odstranění křečí Menstruační bolesti a křeče úzce souvisí s látkou prostaglandin, která má vliv na srážlivost krve, prokrvení a děložní stahy. Zvýšenou tvorbu prostaglandinu, který je za menstruační křeče zodpovědný, mohou ženy zbrzdit konzumací flavonoidů. Ty obsahuje běžné ovoce – jablka, borůvky či švestky. Toto ovoce je bohaté také na antioxidanty, které rovněž přispívají ke zmírnění křečí v podbřišku. Zároveň by měly ženy zařadit do svého jídelníčku rovněž banány. Jsou totiž skvělou zásobárnou prospěšného hořčíku a draslíku. Navíc obsahují minerální látky, které jsou důležité pro správnou funkci svalů a nervů. Podporují okysličování krve a dokážou účinně odstranit únavu, ke které mají ženy během menstruace větší sklon. Je však třeba volit pouze zralé, žluté plody. Nezralé banány jsou totiž velmi špatně stravitelné a mohou způsobovat plynatost. Potravina č. 3: Ořechy a brusinky proti nadýmání Pokud během menstruace trpí ženy nadýmáním, měly by ve zvýšené míře konzumovat potraviny bohaté na hořčík. Dokáže totiž povzbudit látkovou výměnu a tyto zažívací problémy zmírnit. Zároveň působí antistresově a reguluje svalovou i nervovou nerovnováhu. Má schopnost nejen zlepšit náladu, ale účinně zmírní také bolesti hlavy a migrény, které menstruaci často doprovází. Výbornou zásobárnou blahodárného hořčíku jsou ořechy – lískové, vlašské, mandle či kešu. Dalším zdrojem je sušené ovoce, zejména pak brusinky, meruňky, datle a fíky. Do svého jídelníčku by je měly ženy zařadit ve zvýšené míře už týden před očekávanou menstruací, aby mělo tělo zásoby, ze kterých může čerpat. Pokud však mají na ořechy alergii a sušené ovoce kvůli cukru nekonzumují, mohou zvolit formu přírodních kapslí, které obsahují kombinaci hořčíku, vitaminu B a extraktu z brusinek. var loadAsyncDeferredFacebook = function() { (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = //connect.facebook.net/cs_CZ/sdk.js#xfbml=1&version=v2.5; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, script, facebook-jssdk)); } if (window.addEventListener) window.addEventListener(load, loadAsyncDeferredFacebook, false); else if (window.attachEvent) window.attachEvent(onload, loadAsyncDeferredFacebook); else window.onload = loadAsyncDeferredFacebook; fSdílet Tweet var loadAsyncDeferredTwitter = function() { var d = document; var s = script; var id = twitter-wjs; var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?http:https;if(!d.getElementById(id)){ js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+://platform.twitter.com/widgets.js;fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);} } if (window.addEventListener) window.addEventListener(load, loadAsyncDeferredTwitter, false); else if (window.attachEvent) window.attachEvent(onload, loadAsyncDeferredTwitter); else window.onload = loadAsyncDeferredTwitter; window.___gcfg = { lang: cs }; var loadAsyncDeferredGooglePlus = function() { var po = document.createElement(script); po.type = text/javascript; po.async = true; po.src = https://apis.google.com/js/plusone.js; po.innerHTML = {lang: cs}; var s = document.getElementsByTagName(script)[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); }; if (window.addEventListener) window.addEventListener(load, loadAsyncDeferredGooglePlus, false); else if (window.attachEvent) window.attachEvent(onload, loadAsyncDeferredGooglePlus); else window.onload = loadAsyncDeferredGooglePlus; NapsalAuthor: Oldřich HájekEmail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. document.getElementById(cloakabb84ad8fcfa01d9841b9d3f4a6f39c0).innerHTML = ; var prefix = ma + il + to; var path = hr + ef + =; var addyabb84ad8fcfa01d9841b9d3f4a6f39c0 = oldrich.hajek + @; addyabb84ad8fcfa01d9841b9d3f4a6f39c0 = addyabb84ad8fcfa01d9841b9d3f4a6f39c0 + e-mostecko + . + cz; var addy_textabb84ad8fcfa01d9841b9d3f4a6f39c0 = oldrich.hajek + @ + e-mostecko + . + cz;document.getElementById(cloakabb84ad8fcfa01d9841b9d3f4a6f39c0).innerHTML += +addy_textabb84ad8fcfa01d9841b9d3f4a6f39c0+; Více od autoraNejvíce registračních značek na přání má Praha, v kraji jich je 368. Lidé za ně utratili už 55 milionůOBRAZEM: Takový výhled na Most asi neznáte. Tak se tam vydejteAgresivní muž kopl policistu do hlavy, v autě potom plival krvavé slinyOBRAZEM: Sloupy dýmu, plameny. Na skládce Celio opět hořeloNAPSALI JSTE NÁM: V Janově je neustálý nepořádek GSpeech

Sport

Co se chystá

Tipy na výlet

Zajímavosti

© 2012 - 2017 | E-mostecko.cz | Sushenka.cz TOPlist

×

Tyto stránky používají cookies, které se ukládají ve Vašem prohlížeči. Více informací

×