Petr Zelenka z Lomu, jezdec s vůní benzínu v krvi: Formule nepromine sebemenší zaváhání
Petr Zelenka. Foto: Radoslav Holan
Zajímavosti

Lom - Rodák z Lomu u Mostu od prvních krůčků směřoval do tátovy garáže, pak se vyučil a jak jinak, než automechanikem, a v tomto oboru podniká dodnes. Jelikož následoval svého otce a k ježdění po různých závodech přidal i touhu závodit sám, začal se postupně od závodů motokár věnovat závodům do vrchu.

Kromě účasti v Českém poháru v rallye, kde představil jako spolujezdec posádky Jurčo-Zelenka s vozem Škoda 130 L, se později v roce 1995 podíval při testech formule Škoda pod pokličku týmu Vikomt u J. Schwarze. V roce 1999 přestavěl Petr Zelenka svůj rallyecrossový Golf na vrchařský speciál. Kolem roku 2001 se Petr pravidelně umisťoval v seriálu Triola Cup.

Z kariéry ještě vystřihněme okamžiky, kdy Petr Zelenka přesedá do Oplu Kadett, či BMW 325 vlastní úpravy a jezdil s nimi vytrvalostní závody automobilů na okruzích. V sezóně 2006 přesedá do Nissanu GTi a odváží do svého bydliště dva zlaté poháry z Carboniacupu. V letech 2013-2017 jezdil s vozem Suzuki Swift v Carboniacupu do 1600ccm.

ROZHOVOR

Petře, jak dneska koukáš na svou závodní historii, co by si ze své závodní kariéry vyzdvihl?

Neměl bych zapomenout na velmi úspěšné období s vozem VW Golf gti ve skupině H, se kterým jsem za vydatné podpory firmy Buchen ekoservis dosahoval těch nejvyšších umístění a završením byl titul v roce 2005.

Asi existují i okamžiky, které by jsi raději zapomněl?

Ano, ale i přes občasné nezdary ve shánění finančních prostředků mi chuť do závodění nechybí, bylo samozřejmě i několik kolizí, ale ty k jízdě na hraně prostě patří.

Jak koukáš na účasti v kopcových a okruhových závodech, co tě přivedlo na okruhy?

Rozdíl je v tom, že energii vydanou na přípravu samotného vozu a mne je možné na kopcích prodat jen v malém časovém úseku, stačí pak malá chybička a výsledek se nedostaví, naproti tomu okruhové závodění je k menšímu zaváhání shovívavější a dá se na výsledku pracovat po celý den, neméně působivé je i prostředí, ve kterém se může blýsknout váš sponzor a partneři.

1102petrzelenkasuzuki

V Suzuki Swift v Carboniacupu. Foto: Radoslav Holan

Jezdil jsi se Suzuki Swift, loni naopak provětral poprvé formule, jaký je rozdíl v těchto vozech?

Rozdíl je znatelný, cestovní vůz promine svou pružnější konstrukcí sem tam i výlet mimo trať a nevyžaduje takovou koncentraci a přesné řízení, naproti tomu formule, pokud se budeme bavit o jízdě na špičce, nepromine sebemenší zaváhání, loni nás v Mostě jelo 6 vozů ve dvou vteřinách, a tam mi věřte, není prostor na sebemenší zaváhání, zvláště když se ve čtvrtém kole prodíráte vozy jedoucími o kolo zpět.

Jak by jsi zhodnotil loňskou sezónu?

Byla to sezóna protkaná výzvami, napětím, radostí, ale také občasným výletem mimo trať. Výzvy mám ale rád, a tak jsem se učil a nakonec završil celkovým vítězstvím v kategorii do 2000ccm, hlavní zásluhu na tom ovšem má pan Radek Polák, bez jehož přízně bych v tomto prestižním prostředí nemohl účinkovat, jeho záměr propagovat firmu Lutopol, kterou úspěšně vede, se vydařil a splnil si tak sen, jehož jsem byl součástí, ale pokračuje, vznikl totiž Lutopol Racing Team, ve kterém sám majitel bude vodit jeden z vozů formule Renault. Štěstí přeje připraveným a odvážným, a tak není pochyb, že se bude opět na scéně této kategorie na co dívat.

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně úspěchů na závodních tratích.

  • Vláďa Rožánek a Petr Zelenka
REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru