Stanislav Stehlík: Je dobré, aby politik uměl naslouchat
Stanislav Stehlík.
Zajímavosti

Když Stanislav Stehlík, absolvent ČVUT Praha, začne hovořit o dopravní infrastruktuře, nadšením mu planou oči. Kandidát do krajského zastupitelstva za hnutí Za region ví přesně, čím může být svému kraji prospěšný. Má odborné znalosti. A k tomu zkušenosti se samosprávou. Působil mimo jiné jako místostarosta Klášterce nad Ohří, nyní je ředitelem odboru hospodářské správy v České správě sociálního zabezpečení.

Stanislav Stehlík je zastáncem rčení, že není čas vyčkávat, ale jednat. Věcně také dokáže zhodnotit situaci, byť před volbami je zvykem provolávat, jak je na tom Ústecký kraj oproti zbytku republiky bídně. „Infrastruktura je podfinancovaná jako všude jinde, ale rozhodně na tom nejsme nejhůř. Je řada míst, kde je potřeba zapracovat - můžu zmínit R7, propojení na Německo, Liberecko, vlakové spojení na Prahu, napojení klíčových průmyslových zón, obecně trasa na Karlovy Vary je špatná. Vše to jsou ale velké akce, jejichž příprava zabírá spoustu času, často se proces přípravy neúnosně prodlužuje. Lidé však vnímají, že se něco děje, až když se „kopne“. Podstatné je ale už i zahájení všech příprav, což často zabere jedno celé volební období,“ podotýká Stanislav Stehlík. Právě zde by mohl kraj, který má moc zákonodárnou mnohem více zapracovat. „Neviditelná práce“ ovšem nebývá u politiků zrovna oblíbená, zvláště když „smetanu slízne“ někdo jiný, kdo bude kraji vládnout v době dokončení akce. Stanislav Stehlík ale na zásluhy nehledí, chce vidět aktivitu. „Nemůžeme jen mlčky čekat, je potřeba na problém složitosti přípravných řízení neustále poukazovat a nabízet i řešení. Je potřeba konat,“ zdůrazňuje Stehlík.

2509zaregionlogo

Nebojí se ani pochválit akce, které jsou výsledkem kompromisů. „Zprůjezdnění D8 je velký pokrok, byť se to neobešlo bez komplikací. Hustota dopravy stále roste a není reálné ji zakázat. Ani není možné vše přesunout na železnici. Na druhou stranu není možné neustále rozšiřovat silnice. Je proto potřeba používat selský rozum a najít kompromis,“ podotýká Stehlík.

Přínosné je dle jeho názoru i další splavnění Labe. „Myslím, že by bylo opravdu vhodné využít potenciál této řeky. Je to reálné a určitě lze najít řešení i v neshodách s ekology. Jen si obě strany nemůžou zarytě stát na svém, ale musí spolu komunikovat a snažit se najít kompromis,“ uvědomuje si inženýr Stehlík. Nebojí se ani finanční náročnosti, byť by šlo o otázku miliard. „Je to investice. To znamená, že vložené peníze se časem vrátí,“ dodává Stanislav Stehlík.

Otázka infrastruktury se také velmi dotýká venkova, malých měst a obcí, tedy těch, které uskupení Za Region chce v kraji zastupovat. A to hned ve dvou rovinách. Komunikace, které jsou v majetku obce, jsou pro obce stejně důležité, jak hlavní tah na Prahu pro kraj. „Jenže financovat jejich obnovu z rozpočtu obce je často nemožné. Proto se samosprávy musí spoléhat na dotace. Peníze by potřebovali všichni, logicky se ale nemůže dostat na všechny. Proto jsou odborníci, kteří umí určit, kde je podpora kraje skutečně nutná. Je tedy dobré, aby politici těmto odborníkům skutečně naslouchali a nepřihazovali peníze jen tam, odkud pochází,“ zdůrazňuje kandidát strany Za Region. A naslouchat je dle něj potřeba obcím a dotčeným městům i při krajských investicích. „Kdo jiný může nejlépe popsat místnísituaci než ti, kteří v daném místě žijí? Dokud kraj nebude vnímat a brát v potaz poznatky těch, kterých se stavby dotknou, nepůjde o dobře investované peníze,“ uzavírá Stanislav Stehlík.

  • Zadavatel: ZaRegion
  • Zhotovitel: ZaRegion
REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru