Stavbaři na opravě tramvajové trati narážejí na problémy. Zjistili několik skrytých nástrah
Rekonstrukce tramvajové trati. Foto: Oldřich Hájek
Litvínov

Litvínov - Během rekonstrukce tramvajové trati mezi nádražím v Litvínově a částí Záluží na Mostecku objevili stavbaři neznámé sítě, kaverny, ale i špatný technický stav mostů. Litvínov se kvůli tomu obává, že se rekonstrukce dráhy nestihne včas a v krajním případě bude Dopravnímu podniku Mostu a Litvínova hrozit vracení dotace ve výši přes 400 milionů korun, na kterou by mohli doplatit akcionáři - města Most a Litvínov. Polovina trati je nyní zavřená a je na ní náhradní autobusová doprava.

Litvínov kvůli komplikacím upozornil novináře, že bude požadovat odvolání ředitele dopravního podniku Daniela Dunovského kvůli jeho údajným manažerským pochybením. Podle primátora Mostu nebude odvolání ředitele nutné.

Stavbaři přiblížili, se kterými komplikacemi se na velké rekonstrukci tramvajové trati potýkají: "Hlavní část prací se nyní zaměřuje na sanace mostů, pokládky kabelů, výstavbu základů trakčních podpěr, odvodnění a přípravu železničního spodku. V tomto bodě stavby však ústí na povrch problémy, se kterými projekt nepočítal. Během zemních prací stavbaři narazili na inženýrské sítě, ale i štoly, o kterých nikdo nevěděl. U podchodu zastávka Petrochemie zase objevili nebezpečnou kavernu. To vše se dá vyřešit bez zásadního dopadu na termín realizace. Větší problém však představují dva mosty, kde je stav předpjatých betonových konstrukcí mnohem horší, než se čekalo," uvedla stavební firma Chládek a Tintěra.

edeniky 489

Rekonstrukce tramvajové trati mezi chemičkou a Litvínovem. Foto: Oldřich Hájek

S investorem stavby proto bylo nutné řešit demolice a stavby nových mostů, což bude mít dopad na termín realizace. Čtyřkilometrový úsek tak zcela jistě nebude zprovozněn na konci letošního roku, jak stanovil harmonogram prací. "Akce má výrazné problémy od května, nebyli jsme o tom informováni. Je to manažersky nezvládnuté," uvedla starostka Litvínova Kamila Bláhová. Podle primátora Mostu Jana Paparegy jedná dopravní podnik o změně dotace. Nově by měla zahrnovat i práci na mostech, což v předešlých podmínkách nebylo. Ty povolují pouze prostou sanaci, nikoliv výstavbu nových Pokud by to bylo akceptováno, realizovala by se pouze první etapa. Druhá etapa (Záluží – Most) by byla zařazena do nového programovacího období,“ cituje primátora server zdopravy.cz.

Realizační tým nyní musí vypracovat projekt, vyřídit stavební povolení a zajistit dodavatele. Pokud vše půjde hladce, počítá se s tím, že mosty půjdou k zemi během zimy a pak by mohla být dokončená první etapa opravy v srpnu příštího roku. Místo tramvají tak bude nadále zavedena náhradní autobusová doprava, uvádí stavební společnost.

Komplikace kvůli rekonstrukci rychlodráhy zaznamenali Mostečané hlavně během léta, kdy nevyjela kvůli nedostatku řidičů řada linek. Litvínov vytýká dopravnimu podniku, že se na situaci nepřipravil a řidiče tramvají začal propouštět, místo aby je přeškolil na řidiče autobusů. Podle primátora už je nyní situace stabilizovaná.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru