Roman Pecháň by měl přestat kouřit, protože má plíce v prdeli.   Audioverze Roman Pecháň by měl přestat kouřit, protože má plíce v prdeli. GSpeech
Svátek má Gabriel
Pátek 24. březen 2017

Litvínov/Žatec - Za tragickou smrtí mladé ženy z Litvínovska stojí chyba pilota! Letěl příliš nízko a nevybral riskantní manévr. K pádu proudového letounu L-29 Delfín došlo téměř před rokem u žateckého letiště. 

Vyšetřovatelé leteckých nehod a specialisté z Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod necelý rok zkoumali, proč proudový letoun u žateckého letiště Macerka u Čeradic spadl. Při tragédii zemřel dvaapadesátiletý bývalý vojenský zkušený pilot i třicetiltá žena z Litvínovska, která vyhlídkový let dostala od své rodiny jako dárek k narozeninám.

Podle závěrečné vyšetřovací zprávy měl zkušený pilot provádět riskantní manévry při obtížných akrobatických prvcích v malé výšce. Minimální výška pro provádění akrobatických obratů je 600 metrů nad zemí. Podle expertů a záznamů z radaru se proudový letoun před nehodou pohyboval hluboko pod touto hranicí. Navíc pro tuto akrobacii nebyly v daný čas přiměřené povětrnostný podmínky. 

„Pilot letounu průlety nad plochou prováděl ve výšce, která byla pod minimální povolenou výškou. Uskutečnil sled akrobatických obratů v rozporu s předpisy,“ stojí v závěrečné odborné zprávě. Pilot měl mít dokonce půlroční přestávku v létání na tomto stroji, která se na něm mohla negativně podepsat. "Také počasí nebylo ideální pro těžší akrobacii. „Meteorologické podmínky pro plánovaný let byly nevyhovující,“ uvádí rozbor ve zprávě.

Kritická byla při vyhlídkovém letu v osudný den devátá minuta. Pilot po několika průletech a ukázkách pro cestující chtěl přistoupit k obtížnému akrobatickému prvku. Manévr ale nezvládl a byl příliš nízko.

„V čase 8:59 dosáhl letoun v malé výšce nad zemí velmi strmého úhlu klesání. Letoun na okamžik změnil příčný sklon vlevo a stále s intenzivním přitažením pokračoval ve vybírání střemhlavého letu. V čase 9:00 přetažený letoun narazil do země naplocho spodní částí trupu, odrazil se a setrvačností pokračoval v pohybu vpřed až do nárazu přídě do země, ve vzdálenosti 253 metrů od místa prvního střetu se zemí. Letoun začal bezprostředně po prvním nárazu do země hořet. Ve vzdálenosti 298 metrů se hořící letoun zastavil otočen v protisměru,“ hodnotí zpráva.

Pilot po dopadu se strojem podlehl těžkým vnitřním zraněním a popáleninám na místě nehody v ohořelém vraku stroje. Žena posléze zemřela v nemocnici. Její rodina sledovala vyhlídkový let z letištní plochy.

 

 

 

Napsal
Jan Vraný
Author: Jan VranýEmail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Více od autora

  Audioverze Litvínov/Žatec - Za tragickou smrtí mladé ženy z Litvínovska stojí chyba pilota! Letěl příliš nízko a nevybral riskantní manévr. K pádu proudového letounu L-29 Delfín došlo téměř před rokem u žateckého letiště.  (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Vyšetřovatelé leteckých nehod a specialisté z Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod necelý rok zkoumali, proč proudový letoun u žateckého letiště Macerka u Čeradic spadl. Při tragédii zemřel dvaapadesátiletý bývalý vojenský zkušený pilot i třicetiltá žena z Litvínovska, která vyhlídkový let dostala od své rodiny jako dárek k narozeninám. Podle závěrečné vyšetřovací zprávy měl zkušený pilot provádět riskantní manévry při obtížných akrobatických prvcích v malé výšce. Minimální výška pro provádění akrobatických obratů je 600 metrů nad zemí. Podle expertů a záznamů z radaru se proudový letoun před nehodou pohyboval hluboko pod touto hranicí. Navíc pro tuto akrobacii nebyly v daný čas přiměřené povětrnostný podmínky. „Pilot letounu průlety nad plochou prováděl ve výšce, která byla pod minimální povolenou výškou. Uskutečnil sled akrobatických obratů v rozporu s předpisy,“ stojí v závěrečné odborné zprávě. Pilot měl mít dokonce půlroční přestávku v létání na tomto stroji, která se na něm mohla negativně podepsat. Také počasí nebylo ideální pro těžší akrobacii. „Meteorologické podmínky pro plánovaný let byly nevyhovující,“ uvádí rozbor ve zprávě. Kritická byla při vyhlídkovém letu v osudný den devátá minuta. Pilot po několika průletech a ukázkách pro cestující chtěl přistoupit k obtížnému akrobatickému prvku. Manévr ale nezvládl a byl příliš nízko. „V čase 8:59 dosáhl letoun v malé výšce nad zemí velmi strmého úhlu klesání. Letoun na okamžik změnil příčný sklon vlevo a stále s intenzivním přitažením pokračoval ve vybírání střemhlavého letu. V čase 9:00 přetažený letoun narazil do země naplocho spodní částí trupu, odrazil se a setrvačností pokračoval v pohybu vpřed až do nárazu přídě do země, ve vzdálenosti 253 metrů od místa prvního střetu se zemí. Letoun začal bezprostředně po prvním nárazu do země hořet. Ve vzdálenosti 298 metrů se hořící letoun zastavil otočen v protisměru,“ hodnotí zpráva. Pilot po dopadu se strojem podlehl těžkým vnitřním zraněním a popáleninám na místě nehody v ohořelém vraku stroje. Žena posléze zemřela v nemocnici. Její rodina sledovala vyhlídkový let z letištní plochy.       var loadAsyncDeferredFacebook = function() { (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = //connect.facebook.net/cs_CZ/sdk.js#xfbml=1&version=v2.5; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, script, facebook-jssdk)); } if (window.addEventListener) window.addEventListener(load, loadAsyncDeferredFacebook, false); else if (window.attachEvent) window.attachEvent(onload, loadAsyncDeferredFacebook); else window.onload = loadAsyncDeferredFacebook; fSdílet Tweet var loadAsyncDeferredTwitter = function() { var d = document; var s = script; var id = twitter-wjs; var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?http:https;if(!d.getElementById(id)){ js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+://platform.twitter.com/widgets.js;fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);} } if (window.addEventListener) window.addEventListener(load, loadAsyncDeferredTwitter, false); else if (window.attachEvent) window.attachEvent(onload, loadAsyncDeferredTwitter); else window.onload = loadAsyncDeferredTwitter; window.___gcfg = { lang: cs }; var loadAsyncDeferredGooglePlus = function() { var po = document.createElement(script); po.type = text/javascript; po.async = true; po.src = https://apis.google.com/js/plusone.js; po.innerHTML = {lang: cs}; var s = document.getElementsByTagName(script)[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); }; if (window.addEventListener) window.addEventListener(load, loadAsyncDeferredGooglePlus, false); else if (window.attachEvent) window.attachEvent(onload, loadAsyncDeferredGooglePlus); else window.onload = loadAsyncDeferredGooglePlus; NapsalAuthor: Jan VranýEmail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. document.getElementById(cloak05d3adbd1d436ad3522e7f99eed2b047).innerHTML = ; var prefix = ma + il + to; var path = hr + ef + =; var addy05d3adbd1d436ad3522e7f99eed2b047 = honza.vrany + @; addy05d3adbd1d436ad3522e7f99eed2b047 = addy05d3adbd1d436ad3522e7f99eed2b047 + seznam + . + cz; var addy_text05d3adbd1d436ad3522e7f99eed2b047 = honza.vrany + @ + seznam + . + cz;document.getElementById(cloak05d3adbd1d436ad3522e7f99eed2b047).innerHTML += +addy_text05d3adbd1d436ad3522e7f99eed2b047+; Více od autoraDOBRÁ PRÁCE: Hasiči Pasec zachránili ze stromu promrzlou kočkuDobrovolní hasiči z Braňan mají svůj slavnostní praporAKTUALIZUJEME: Kriminalistům se ozvaly již na dvě desítky lidí, ohledně informací k pohřešované školačce. Ta je stále nezvěstnáZlodějka ukryla kradené drogistické zboží do kočárku s miminkemVandal poničil několik zaparkovaných aut a vyzval strážníka na pěstní souboj GSpeech

Sport

Co se chystá

Tipy na výlet

Zajímavosti

© 2012 - 2017 | E-mostecko.cz | Sushenka.cz TOPlist

×

Tyto stránky používají cookies, které se ukládají ve Vašem prohlížeči. Více informací

×