Jak zlepšit dopravu ve městě? Pomůže přestavba problematických křižovatek
Křižovatka v ulici J. Palacha v Mostě. Foto: Oldřich Hájek
Most

Most – Jak mít v Mostě co nejlepší dopravní dostupnost? Přestavět některé křižovatky, přemýšlet o záchytných parkovištích, rekonstruovat tramvajovou trať z Mostu do Litvínova a hlavně dál rozvíjet veřejnou hromadnou dopravu a podporovat cyklisty. Tím vším se zabývá takzvaný strategický plán udržitelné mobility. Na svém únorovém zasedání ho budou schvalovat zastupitelé.

Nejdříve stručně z toho, co může zajímat řidiče: hovoří se o brzkých přestavbách křižovatek u Palachovky a problematické křižovatky v kopci u aquadromu. Plynulost a bezpečnost tu mají zlepšit kruhové objezdy.

A teď trochu všeobecně: Plán mobility komplexně řeší dopravní dostupnost. Návrhová část plánu popisuje možné a žádoucí zásahy, které by se měly na řešeném území realizovat. Schválený reálně optimistický scénář se zásadně orientuje na zlepšení kvality, podporu a rozvoj městské hromadné a veřejné hromadné dopravy. Důraz se klade také na rozvoj infrastruktury cyklistické dopravy, na zlepšení infrastruktury pro pěší, bezpečnost a zlidnění dopravy a aktivně řeší parkování a odstavování vozidel.

Zcela nezbytná je modernizace a rozvoj MHD, především pak tramvajové dopravy. Pro podporu dálkové a regionální dopravy je důležitá podpora železnice, včetně rekonstrukce stanic a rozšíření integrovaného dopravního systému. Zvýšení bezpečnosti pěších a cyklistů je nutností, u cyklistické dopravy je záměrem vybudování ucelené kostry tras, u pěší dopravy zlepšení bezbariérovosti tras. V oblasti statické dopravy je cílem zajistit možnost odstavování osobních vozidel v rámci předpokládaného růstu automobilizace, ale ve velké míře využívat udržitelné druhy dopravy. Scénář obsahuje legalizaci parkovacích a odstavných stání, je podporováno budování rezidentních oblastí a záchytných parkovišť, je nutné počítat s budováním parkovacích domů, případně podzemních garáží. Bude nutná postupná výstavba nabíjecí sítě podél komunikací, dá se předpokládat obecný rozvoj elektrodopravy. Důležitým prvkem jsou ITS (inteligentní dopravní systémy) jako např. telematika, preference a další.

Součástí návrhové části plánu mobility je také akční plán zahrnující seznam projektů a záměrů do roku 2020. V oblasti individuální automobilové dopravy se jedná například o přestavbu křižovatky Lipová-Topolová, přestavbu křižovatky J. Palacha-Topolová, rekonstrukci mostu v ulici J. E. Purkyně nebo mostu do Rudolic.

V oblasti veřejné dopravy by měla být například rekonstruována tramvajová trať na území města Mostu i mezi městy Most a Litvínov či vybudováno autobusové nádraží. V dopravě v klidu je navrženo například zpracování studie proveditelnosti rezidentních oblastí v lokalitách centra, Obránců míru a Pod Nemocnicí, či studie proveditelnosti systému záchytných parkovišť. Už nyní se hovoří i o tom, že kapacitně přestávají stačit křižovatky u Prioru, u Luny či u velkého Lidlu u Kahanu. I jimi se bude muset do budoucna město zabývat.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru