No není to krasavec? Unipetrol má ve svém depu již čtvrtého Bizona
Diesel-elektrická lokomotiva EffiLiner 1600 (Bizon). Foto: Unipetrol
Zajímavosti

Mostecko - Nová, moderní dieselová lokomotiva EffiLiner 1600, označovaná Bizon, od firmy CZ LOKO byla koncem prosince dodána do depa společnosti Unipetrol Doprava, která se zabývá železniční dopravou a přepravou chemických produktů.

Unipetrol, největší česká petrochemická skupina, pokračuje v plánovaných investicích. Spolu s další lokomotivou stejného typu, která našla své místo v depu již v listopadu, doplnil nový EffiLiner 1600 celkový počet Bizonů v barvách skupiny Unipetrol na finální čtyři. Nákup čtyř lokomotiv od CZ LOKO je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti. Vedle čtyř bizonů Unipetrol také v letech 2017 a 2018 zakoupil tři elektrické lokomotivy Vectron od firmy Siemens.

„Za několik málo měsíců, co používáme modernizované lokomotivy EffiLiner 1600, naše tři stroje přepravily již půl milionu tun nákladu a najely s ním 200 000 km. Modernizace strojového parku je jedním z předpokladů pro splnění našeho střednědobého plánu zvýšit objem přepravených produktů po železnici,“ řekl Jaroslav Dvořák, jednatel společnost UNIPETROL DOPRAVA, s.r.o.

1001bizoni2

Diesel-elektrická lokomotiva EffiLiner 1600 (Bizon). Foto: Unipetrol

Diesel-elektrická lokomotiva EffiLiner 1600 od CZ LOKO, která získala přezdívku Bizon, pohání motor CAT 3512 C-HD o výkonu 1,6 MW a je vybavena střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkola. Jde už o osmou lokomotivu této řady, která vznikla přestavbou lokomotiv 753 přezdívaných brejlovec. Má ale zcela nový design a díky novému řešení pojezdu prodloužený servisní interval. Společnost CZ LOKO předala společnosti Unipetrol Doprava zbývající dvě ze čtyř objednaných lokomotiv, na které měl Unipetrol Doprava opci.

„Projekt EffiLiner 1600 vnímáme jako velmi úspěšný. Ukázalo se, že tyto traťové lokomotivy mají vysokou provozní spolehlivost a zároveň nízké náklady na provoz a údržbu. Jejich nasazení u společnosti Unipetrol Doprava potvrdilo, že obstojí v náročném traťovém provozu,“ řekl Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO, a.s.

Nákup nových lokomotiv byl plánovanou investicí skupiny Unipetrol do obnovy přepravního železničního parku dceřiné společnosti Unipetrol Doprava, která je významným železničním dopravcem v České republice a se smluvními partnery zajišťuje přepravu i do sousedních států. Vedle transportu chemických produktů se Unipetrol Doprava zaměřuje také na spedici, pronájem železničních vozů, na opravárenské a čisticí služby a na konzultační činnost. Mezi zákazníky patří společnosti holdingu Unipetrol, dále mnoho dalších externích zákazníků, kterými jsou významné železniční zasilatelské společnosti, zahraniční dopravní společnosti a jiné chemické závody bez vazby na holding.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru