5. prosince 2016 Svátek má Jitka

Bečov u Mostu - Smrtí pětatřicetiletého muže skončil v Bečově střet s nákladním vlakem. Policisté a drážní inspekce zatím zjišťují příčiny celé tragédie. Tělo mladého muže bylo nalezeno na železniční trati mezi Bečovem u Mostu a Břvany.

Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal podotkl, že tragický střet byl ohlášen kolem osmnácté hodiny. "Příčiny úmrtí se stále ještě vyšetřují," řekl Drápal s tím, že není jasné, jestli šlo o nehodu, nebo o sebevraždu. 

Z dlouhodobých statistik je patrný vysoký počet střetů vlaků s osobou i usmrcených. Za první čtvrtletí letošního roku Drážní inspekce zaznamenala již 54 střetů, při kterých bylo usmrceno 41 osob, což je jen o 4 méně než v roce 2012.

Vývoj statistiky střetů vlaku s osobou přesně kopíruje rok 2009, kdy Drážní inspekce na konci roku evidovala celkem 243 střetů a 176 usmrcených.

V roce 2012 zemřelo při střetu vlaku o 26 osob méně než v roce 2011, avšak počet usmrcených s prokázaným motivem sebevraždy stoupl o 5 případů. 

Drážní inspekce v roce 2012 evidovala celkem 267 střetů vlaku s osobou, při z nichž zahynulo 196 a 69 bylo zraněno. Více než 38 % ze všech těchto mimořádných událostí tvořily případy, v jejichž pozadí byl prokázaný sebevražedný úmysl. Zatímco v roce 2011 evidovala Drážní inspekce 99 střetů vlaku s osobou, kde hlavním motivem byla zřejmá sebevražda, v roce 2011 již těchto případů bylo 102. 

Ze statistik Drážní inspekce je dále možné vyčíst, že měsícem, kdy dochází nejčastěji ke střetu vlaku s osobou a zároveň umřelo nejvíce lidí, je říjen, přičemž shodný počet nehod a jen o jednoho usmrceného méně zaznamenala Drážní inspekce v září.

 

Z výše uvedených statistických dat vyplývá, že nejrizikovějšími dny, a to především pro muže ve věku 20 – 24 a 50 až 54 let, jsou říjnové soboty. Drážní inspekce apeluje na všechny, kteří se pohybují v blízkosti kolejí, aby dbali nejen v těchto dle statistiky kritických dnech zvýšené opatrnosti a snížili riziko střetu s vlakem na minimum, ale aby celoročně důsledně dodržovali stanovená pravidla a přecházeli koleje jen v místech tomu určených a uzpůsobených a maximálně využívali vybudovaných podchodů a nadchodů.

 

 

 

 

Co se chystá

Zpravodajství

Tipy na výlet

Zajímavosti

Životní styl

×

Tyto stránky používají cookies, které se ukládají ve Vašem prohlížeči.