Litvínovský tým soutěží s číslem 44. Pro světové finále nicméně dostal závodní vůz speciální nástřik. Zdroj: FB HC Verva Racing Team 44
Litvínov

Litvínov – V pátek odpoledne přestoupili na londýnském letišti Heathrow do největšího dopravního letadla na světě a vyrazili vstříc dalšímu dobrodružství na světovém finále. Kdo a v čem? Tým HC Verva Racing Team 44 litvínovského gymnázia. Tři studenti společně s učitelem Martinem Laxou propadli kouzlu autíček na dálkové ovládání poháněných vodíkovou baterií. Protože patří k české špičce v soutěži Horizon Hydrogen Grand Prix, druhým rokem po sobě si vybojovali možnost jet na světové finále do USA.

Loni zamířili do Las Vegas, letos se světové finále Horizon Hydrogen Grand Prix uskuteční v kalifornském Anaheimu. Poprvé se soutěží i v nové kategorii. „Loni jsme jezdili v kategorii, která se dnes nazývá Stock, a dojeli jsme devátí. (Psali jsme ZDE – pozn. redakce) Letos soutěžíme v nové kategorii Hybrid. Protože se v ní bude světová špička porovnávat poprvé, nemáme vůbec představu, jak to celé asi dopadne. Nicméně víme, že velmi silné týmy má například Holandsko, USA či Bulharsko. Bez ohledu na umístění je naším prioritním cílem celý závod dokončit. Od začátku do konce být na dráze s co možná nejmenším počtem závad a nehod, tak aby auto sloužilo a tým skvěle fungoval,“ podotkl Martin Laxa.

V čem je kategorie Hybrid jiná? „Tato kategorie má oproti té původní energii v baterii zkrácenou o cca 45 %. Týmy proto musí své auto vyladit ještě více, aby mu i s tímto omezením vydržela energie na celý závod. Toto omezení totiž vůbec neznamená, že by se jezdilo pomaleji než v kategorii Stock. Velmi záleží na tom, v jakém stavu je palivový článek, i na celkové konstrukci auta,“ vysvětluje Martin Laxa.

Litvínovský tým už loni dokazoval, že jeho vůz je vyladěn výborně. „Je energeticky velmi úsporný. Prověřovali jsme naše záznamy, které ukázaly, že bychom měli zvládnout odjet i kategorii Hybrid, což jsme si potvrdili letos v Ostravě,“ dodal vedoucí výpravy.

Do Anaheimu vyrazil tým v daleko menším složení než loni. Jako mechanik vyrazila Adéla Hrbková, Tomáš Vlček jako řidič a druhý řidič Ondra Špičák, který je služebně nejmladším členem týmu, ale zároveň je z gymnazistů nejstarší. Jak bude týdenní výprava probíhat, můžete sledovat na týmovém profilu na sociální síti Facebook.

Jedno je jisté už teď, gymnazisté se budou muset pustit do práce hned po příletu. Před odletem do USA museli totiž řešit technickou komplikaci. Pomocnou ruku jim přitom podali jejich velcí soupeři, ale zároveň skvělí přátelé – slovenský tým Kysuckí Strojníci. „Odešel nám palivový článek, což je malinká, ovšem nepostradatelná a neskutečně drahá součástka. A naši přátelé nám nabídli hned dva, abychom si mohli vybrat. Přivezou je do Ameriky. Tým vše připravil tak, aby jeho osazení do stroje bylo co nejjednodušší,“ potvrdil Martin Laxa.

Přátelské vztahy mezi konkurenčními týmy jsou sice ojedinělé, ale tým HC Verva Racing Litvínov 44 se může pochlubit ještě jedním. Pevné pouto je pojí paradoxně s jejich největšími konkurenty – druhým českým týmem, který letos vyhrál národní finále, a to RC Racing Hubálov. „Stát při národním finále na stupních vítězů s nejlepšími přáteli, to byl prostě splněný sen,“ podotknul vedoucí týmu.

Na světové finále, stejně jako loni, mohl HC Verva Racing Team 44 vyrazit díky podpoře Nadace ORLEN Unipetrol. „Nadace nás podporuje přímo královsky. A to loni i letos. Stejnou měrou naši cestu do USA podpořil Ústecký kraj. Díky jim za to!“ zdůraznil Martin Laxa.

FOTO

Adéla Hrbková, Ondra Špičák a Tomáš Vlček (zleva) vyrazili na cestu do Kalifornie v pátek z pražského letiště Václava Havla. Zdroj: FB HC Verva Racing Team 44

Před odletem musel tým svůj závodní vůz vyladit k dokonalosti. Zdroj: FB HC Verva Racing Team 44

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru