Litvínov – ORLEN Unipetrol Doprava dostala do užívání elektrické trakční vedení nad částí železniční vlečky, která se nachází v litvínovském výrobním areálu. Tato investice si vyžádala 97 milionů korun.
Bezmála polovina nákladů je spolufinancována Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti v rámci programu Doprava 2021 – 2027, pod záštitou Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
Železniční vlečka Litvínov je klíčovým logistickým centrem pro železniční přepravu chemických surovin, petrochemických produktů, pohonných hmot a dalších materiálů v rámci areálu i mimo areál. Realizovaný projekt zahrnuje elektrifikaci celkem 7,36 km železničních kolejí na předávacím nádraží v litvínovském areálu ORLEN Unipetrol, které propojuje závodovou a státní železniční síť. Nově instalované trakční vedení umožňuje elektrickým lokomotivám samostatné odstupování/nastupování z/na vlaky, bez čekání na přestavení volnou dieselovou vlečkovou, což přinese významný posun v optimalizaci provozu.
„Investice do elektrifikace je dalším krokem v naplňování naší strategie udržitelnosti a snižování uhlíkové stopy. Vybudováním trakčního vedení na předávacím nádraží jsme dosáhli optimalizace provozu nejen na lokální úrovni, ale i plnohodnotného napojení na celostátní dráhu. To přispívá k vyšší bezpečnosti, úsporám nákladů, času a efektivnějšímu nasazení našeho moderního vozového parku,“ doplnil Jaroslav Dvořák, jednatel společnosti ORLEN Unipetrol Doprava.
Realizovaný projekt elektrifikace železniční vlečky v Litvínově je v souladu s dlouhodobými závazky skupiny ORLEN Unipetrol, která usiluje o snížení emisí a dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050. Tento krok představuje důležitou investici nejen do modernizace logistické infrastruktury, ale i do trvalého rozvoje regionu a ochrany životního prostředí.