REKLAMA
Ilustrační foto
Most

Mostecko – Sledování televize patří nadále mezi nejoblíbenější aktivity českých domácností. Svědčí o tom  naměřený průměrný denní čas sledování televize, tzv. „ATS“, který loni v cílové skupině 15+ činil téměř 3 hodiny a 40 minut.

Tento údaj zahrnuje živou a odloženou (do 7 dní od odvysílání) sledovanost TV stanic na televizorech. I když význam odložené sledovanosti každým rokem roste, stále dominantních 89 % z tohoto času připadá na klasickou živou sledovanost. Vyplývá to z informací Asociace televizních informací ( ATO). 

Televizní vysílání je navíc sledováno i přes internet na tzv. „second screens“: obrazovkách počítačů, chytrých mobilních telefonů a tabletů. Nespornou výhodou těchto zařízení je jejich mobilita a obecně přítomnost tam, kde televizor není k dispozici: při cestování, v přírodě, v kanceláři nebo prostě jen v místnosti bez televizoru. Mohou být také řešením při „obsazenosti“ televizoru ve vícečlenných domácnostech. Diváci mají na výběr mezi webovými portály a mobilními aplikacemi jednotlivých vysílatelů a stejnými platformami od IPTV, kabelových či satelitních operátorů.

Kontinuální výzkum ATO je tradičním výzkumem realizovaným od roku 1997 jako nedílná součást projektu elektronického měření sledovanosti. Jde o průběžné kvantitativní dotazníkové šetření na výběrovém vzorku českých domácností. V roce 2023 byly realizovány celkem čtyři vlny výzkumu o celkovém počtu 12 200 rozhovorů. Jedná se tedy o jeden z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů, které jsou kontinuálně realizovány na české populaci. Roční data Kontinuálního výzkumu právě v těchto dnech poskytují aktuální informace za rok 2023.

Jedním z mnoha výstupů, které Kontinuálního výzkumu poskytuje, je rozlišení různých typů domácností z hlediska používaných přístrojů pro sledování televizního obsahu. 88 % domácností má doma alespoň jeden funkční televizor a příjem TV signálu na něm. Dalších 4,6 % pak představují domácnosti, které sice nemají funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na zařízení typu PC, mobil či tablet. Celkem tedy 92.6 % českých domácností sleduje TV pořady.  

V rámci domácností s funkčním televizorem a TV signálem dlouhodobě roste podíl zákazníků IPTV či kabelových operátorů: v roce 2023 dle Kontinuálního výzkumu dosáhl již 42 %. Tyto domácnosti často využívají jejich operátorem nabízených možností „zpětného shlédnutí“ TV pořadů. Z dat dále vyplývá, že dlouhodobě dochází k nárůstu počtu domácností, které mají chytrý televizor připojený k internetu.

Jedním z mnoha výstupů, které Kontinuálního výzkumu poskytuje, je rozlišení různých typů domácností z hlediska používaných přístrojů pro sledování televizního obsahu. 88 % domácností má doma alespoň jeden funkční televizor a příjem TV signálu na něm. Dalších 4,6 % pak představují domácnosti, které sice nemají funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na zařízení typu PC, mobil či tablet. Celkem tedy 92.6 % českých domácností sleduje TV pořady.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru