Místo necelých dvou hodin, které aktuálně cestující na trati mezi Mostem a Prahou stráví, má cesta v budoucnu trvat jen 40 minut. Ilustrační foto: Pixabay/CC0
Most

Most – Vysokorychlostní tratě ČR, tzv. vrtky, v pondělí zahájily výběrové řízení na zhotovitele studie proveditelnosti, která prověří devět možných tras pro rychlé spojení z Prahy přes Louny až do Mostu.

Nová vysokorychlostní trať na severu Čech by měla zkrátit cestu z aktuálních dvou hodin na 40 minut, což výrazně zlepší dostupnost celého regionu.  ysokorychlostní trať do Mostu je součástí plánované tratě do Ústí nad Labem, a dále do Drážďan, respektive její odbočkou. 

Trať je významná nejen z mezinárodního pohledu, zásadním způsobem může přispět také k ekonomickému rozvoji severních Čech. Cestující mezi Prahou – Ústím nad Labem stráví ve vlaku necelých 30 minut, což obyvatelům otevře dveře k novým pracovním i studijním příležitostem. Doplněním hlavního ramene o odbočnou větev do Mostu se výrazného zlepšení dopravní obslužnosti dočká nejen západní část Ústeckého kraje, ale i Karlovarský kraj. Pro tento úsek se začne již brzy připravovat samostatnou studii proveditelnosti.

Na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan se počítá se dvěma terminály VRT, které budou hrát klíčovou roli při přestupu mezi dálkovými a regionálními vlaky i mezi ostatními prostředky veřejné a individuální dopravy. Terminál Roudnice nad Labem VRT významně zvýší dostupnost rychlé dopravy i pro obyvatele okolních měst a obcí. Terminál Ústí nad Labem centrum by měl vyrůst v lokalitě stávajícího nádraží Ústí nad Labem západ.

Vizualizace terminálu v Roudnici nad Labem. Zdroj: www.vrtky.cz

Vysokorychlostní trať Poohří se napojí na vysokorychlostní koridor z Prahy do Drážďan. Studie navíc prověří i modernizaci stávající tratě. „Její výsledky bychom měli mít k dispozici do roku 2027," uvedlo Ministerstvo dopravy ČR.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru