Most – Vysokorychlostní tratě ČR, tzv. vrtky, v pondělí zahájily výběrové řízení na zhotovitele studie proveditelnosti, která prověří devět možných tras pro rychlé spojení z Prahy přes Louny až do Mostu.
Nová vysokorychlostní trať na severu Čech by měla zkrátit cestu z aktuálních dvou hodin na 40 minut, což výrazně zlepší dostupnost celého regionu. ysokorychlostní trať do Mostu je součástí plánované tratě do Ústí nad Labem, a dále do Drážďan, respektive její odbočkou.
Trať je významná nejen z mezinárodního pohledu, zásadním způsobem může přispět také k ekonomickému rozvoji severních Čech. Cestující mezi Prahou – Ústím nad Labem stráví ve vlaku necelých 30 minut, což obyvatelům otevře dveře k novým pracovním i studijním příležitostem. Doplněním hlavního ramene o odbočnou větev do Mostu se výrazného zlepšení dopravní obslužnosti dočká nejen západní část Ústeckého kraje, ale i Karlovarský kraj. Pro tento úsek se začne již brzy připravovat samostatnou studii proveditelnosti.
Na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan se počítá se dvěma terminály VRT, které budou hrát klíčovou roli při přestupu mezi dálkovými a regionálními vlaky i mezi ostatními prostředky veřejné a individuální dopravy. Terminál Roudnice nad Labem VRT významně zvýší dostupnost rychlé dopravy i pro obyvatele okolních měst a obcí. Terminál Ústí nad Labem centrum by měl vyrůst v lokalitě stávajícího nádraží Ústí nad Labem západ.
Vizualizace terminálu v Roudnici nad Labem. Zdroj: www.vrtky.cz
Vysokorychlostní trať Poohří se napojí na vysokorychlostní koridor z Prahy do Drážďan. Studie navíc prověří i modernizaci stávající tratě. „Její výsledky bychom měli mít k dispozici do roku 2027," uvedlo Ministerstvo dopravy ČR.