První řidiči se po mostě projedou již dnes. Foto: Jitka Fárová
Most

Žiželice – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevřelo tříkilometrový obchvat Žiželic v Ústeckém kraji. Jeho součástí je 380 metrů dlouhý most přes údolí potoka Hutná. Stavělo se metodou Design & Build, tedy Navrhni a postav. Díky obchvatu se zlepší jízda mezi Žatcem a Mostem. Práce trvaly přes tři roky, zprovoznit obchvat se oproti plánu povedlo o dva měsíce dříve. Cena po valorizaci je zhruba 950 000 000 miliónů korun bez DPH. První řidiči se po mostě projedou již dnes v pozdní odpoledne. 

„Pro občany Žiželic i pro všechny řidiče, kteří po silnici I/27 jezdí, jde o velmi důležitý obchvat. Obec Žiželice byla dlouhodobě zatížená tranzitní dopravou – velkým provozem, hlukem, prašností. Díky obchvatu bude jízda mezi Žatcem a Mostem bezpečnější, řidiči se vyhnou nebezpečným sjezdům a zatáčkám. Zároveň se zkrátí jízdní doba a provoz na silnici I/27 bude plynulejší,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Obchvat odvádí tranzitní dopravu mimo obec, přes kterou denně projelo přes 8000 aut, z toho téměř 2000 kamionů. Most stojí zhruba 30 metrů nad údolím. Je to dvourámová ocelobetonová spřažená konstrukce s nosníkem o šesti polích. Most zároveň zajišťuje mimoúrovňové křížení tratě Praha–Chomutov, čímž zmizí současný nebezpečný železniční přejezd. V části obchvatu směrem na Most je přidaný jízdní pruh ve stoupání, tedy třípruhové uspořádání. Díky tomu bude možné bezpečně předjíždět pomalejší auta. Součástí stavby je chodník s podchodem u autobusové zastávky.

1512zizelice d02c9

Slavnostní přestřižení pásky. Foto: Jitka Fárová

„Silnice I/27 mezi Mostem, Žatcem a směrem na Plzeň je velmi zatížená. Řidiči museli u Žiželic sjíždět do obce, a to ve velmi složitých podmínkách. Silnice vedla serpentinami, sjíždělo se do hlubokého údolí do Žiželic, pak se zase vyjíždělo nahoru. Je tam velmi silná kamionová doprava a všichni si dokážeme představit, jaké exhalace a jaký hluk to v obci vytvářelo. Přes údolí jsme postavili krásnou estakádu, takže doprava bude plynulá a bezpečná. Obchvat se stavěl metodou Design & Build a mostní estakáda, která vznikla, je velmi pěkná. Jsem na tu stavbu velmi hrdý,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Stavba mostu nebyla vůbec jednoduchá. Jednoduše řečeno – to, co je pod zemí, tak je i nad zemí. „Nejdelší piloty měří přes 30 metrů, ty jsou kompletně pod zemí, stejně jako základy jednotlivých podpor, tedy ty nejhlubší místa jsou asi 33 metrů pod stávajícím terénem. Geologie je tady velice špatná a jinak to řešit nešlo," popsal Luboš Lobík, ředitel společnosti Stavby mostů a.s. 

1512zizelice1 8ad56

Foto: Jitka Fárová

Na obchvat čekali místní desítky let. „To, co se tady postavilo, je opravnu historický milník obce, občané na to čekali čtyřicet let. Tato stavba nyní změní historii obce," řekla členka zastupitelstva obce Žiželice Lenka Magnová Mottlová. 

Oldřich Mašek pozoroval stavbu mostu každý den z okna svého domu. „Každý den jsem koukal, co se děje. Pracovalo tu poměrně málo lidí, ale ten výkon je neuvěřitelný, jak rychle to postavili," řekl Mašek s tím, že je rád, že je už vše hotovo.

Na silnici I/27 buduje ŘSD i další stavby. V Plzeňském kraji staví pětikilometrový obchvat Přeštic a most u města Plasy. V různých fázích přípravy je několik dalších obchvatů a rozšíření silnice I/27.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru