Truckeři testovali na mosteckém autodromu novou techniku
Foto: Autodrom Most
Sport

Most - Už tradičně před zahájením nové sezony si dali sraz v areálu mosteckého autodromu truckeři. K třídennímu testování tahačů přijelo v pondělí 16. dubna na sever Čech osm týmů, na dráze se postupně vystřídalo až 13 těžkotonážních speciálů.

Do Mostu týmy znovu dorazí o víkendu 31. srpna až 2. září, kdy by měl letošní evropský šampionát okruhových tahačů (FIA ETRC) pokračovat závodem Czech Truck Prix. Autodrom bude svůj nejprestižnější a nejnavštěvovanější podnik každoročního kalendáře hostit už pošestadvacáté.

Po zimní pauze, kdy se činili mechanici, si připravenost svých strojů vyzkoušela na mosteckém okruhu řada jezdců. Na domácí půdě pochopitelně nechyběl obhájce titulu Adam Lacko z roudnického týmu Buggyra. Novinářům představil nového kolegu, stal se jím britský závodník Oly Janes. Nahradil dvojnásobného evropského i čínského okruhového šampiona Davida Vršeckého, který se jako šéfkonstruktér Buggyry bude letos věnovat vývoji dvou nových speciálů. Jeden je určený právě pro evropský šampionát tahačů, druhý pro ten čínský.

1804trucky2

Foto: Autodrom Most

Novinkou je také Lackovo číslo tahače. Tradiční pětapadesátku vyměnil za jedničku, která je poznávacím znakem úřadujícího šampiona. „Diskutovali jsme v týmu, zda k tomuto kroku přistoupit. Nakonec převážila pragmatická úvaha. Číslo 1 na závodním voze je určitě zajímavé a přitažlivé zejména pro sponzory. Doufám, že mi přinese štěstí,“ vysvětlil Lacko.

Oly Janes pojede s číslem 22. Má několikaleté zkušenosti s truck racingem na britských ostrovech, s týmem Buggyra spolupracuje už od roku 2013. „Jsem rád, že mohu za tak skvělý tým v prestižním evropském šampionátu jezdit. Mým hlavním cílem je sbírat zkušenosti, ze všech sil se ale samozřejmě budu snažit podpořit Adama v obhajobě jeho titulu a přispět co nejvíce body v poháru konstruktérů,“ uvedl.

1804trucky3

Foto: Autodrom Most

V Mostě testovali i největší Lackovi konkurenti. Skvělý Němec Jochen Hahn, čtyřnásobný šampion a loňský vicemistr Evropy, loni přesedl z vozu MAN do Iveca. Letos se ke stejnému kroku odhodlala i nejlepší dáma jezdeckého pole Steffi Halm. Na autodromu ladí Iveco nového týmu Schwabentruck. „Tým i já máme ambice. Chtěla bych skončit nejhůře třetí v celkovém pořadí. Bude to ale hodně těžké, konkurence je skutečně letos velmi silná,“ prozradila.

Po roční přestávce se do šampionátu vrací další Němec René Reinert s vozem MAN. Prosadit se chce určitě i nestor šampionátu, Španěl Antonio Albacete. S krajanem Luisem Recuencem hájí barvy stáje bývalého mistra Evropy Lutze Bernaua. V Mostě se střídali na dráze také s veteránem a neúnavným bojovníkem Františkem Vojtíškem, pro kterého právě začíná již 32. sezona za volantem okruhového tahače, či Britem Ryanem Smithem s novým maďarským týmem OXXO Hungary Truck Racing.

1804trucky4

Foto: Autodrom Most

Do severočeského Mostu prověřit techniku dorazil i Fin Mika Mäkinen či Němec André Kursim, který se postaral hned první testovací den o rozruch. Po vyjetí z trati v jedné ze začátek totiž „posadil“ svůj tahač na svodidla a dal personálu autodromu při jeho vyprošťování pořádně zabrat.

Letošní ročník FIA European Truck Championship Racing začíná o víkendu 26. a 27. května v italském Misanu. Další zastávkou týmů bude maďarský Hungaroring, a to ve dnech 16. a 17. června. Německý

Nürburgring přivítá truckerský kolotoč o víkendu 29. června až 1. července. V polovině července se týmy přesunou na slovenský okruh Slovakia Ring. Most pak bude první zastávkou pokračující sezony po letní pauze, šestadvacátá Czech Truck Prix se uskuteční první zářijový víkend. O čtrnáct dní později se pojede závod v belgickém Zolderu. Slavný okruh Le Mans ve Francii si jezdci vychutnají 29. a 30. září a závěrečnou tečku osmidílného seriálu obstará španělská Jarama 6. až 8. října.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru