Předposlední závod letošní sezony znamenal zároveň druhou zastávku na maďarských okruzích. Tentokrát přišel ke slovu ten nejznámější z nich – tradiční hostitel závodů F1 Hungaroring. Již před závody bylo jasné, že boje nebudou jednoduché. V naší třídě D1 byla přihlášena desítka závodníků z Itálie a několik dalších Slovinců.
Přičteme-li k tomu další čtyři karbonové dvoulitry, nečekal tým a jejichí trubkovou litrovou Glorii věru lehký úkol. Již den před závodem prožili malé deja vu. Centrální matice na kole si opět postavila hlavu a zakousla se do závitu ještě s větší chutí, než minule. Tentokrát ale neponechali nic náhodě, náhradní díl měli s sebou a za čtvrt hodiny bylo po problému.
Pokud v trénincích něco chybělo, tak to byl grip. Obzvlášť v tom prvním byla odezva volantu jako by bylo řízení opatřené posilovačem. Zlepšení přišlo až před kvalifikací, stále ale s časy nebyli tam, kde by rádi byli.
Do boje o postavení na roštu zariskovali a novými Pirellkami osadili pouze zadek, předky posloužily z předchozího závodu v Německu. Spolu s jemnou úpravou setupu se však tento krok ukázal jako pozitivní. Bohužel během měřeného tréninku se potýkali jednak s pomalejšími piloty, kteří ani ve svém výjezdovém kole nebyli schopni uvolnit cestu a také s přerušením po kolizi mezi dvěma soupeři. Tyto okolnosti zapříčinily, že nezajeli ani jedno čisté kolo, byť i tak jim nakonec patřilo druhé místo v absolutním pořadí.
V závodě před nimi opět stál těžký úkol v podobě Dallary F3 pilotované Filipem Zelenským. Spojení, které je závod od závodu rychlejší, tým posouvá až na samý limit jejich vozu. Narozdíl od předchozích dvou závodů, kdy se do čela dostávali až v posledních kolech, tentokrát pole vedli už na výjezdu z první zatáčky. Podařilo se využít chyby soupeře a vnitřkem se protáhnout do vedení. K jejich překvapení si velmi brzy vyjeli náskok, který v cíli činil bezmála 20 sekund.
Po úvodních peripetiích takto klidný průběh závodu nečekali ani ve skrytu duše, nicméně neskrývají z něho radost. Ze 7 letos odjetých závodních jízd dosáhli již na páté absolutní vítězství a třetí v řadě. Poslední letošní závod bude hostit naše domácí trať Autodrom Most, konkrétně 15. 10. 2017. Vstupné je zdarma.