I v Litvínově by měl nový vizuál odkazovat na to, co považují Litvínovští za "rodinné zlato města". Foto: redakce
Litvínov

Litvínov – Jakou barvu, písmo a logo bude mít Litvínov pro následující roky? Město finišuje s výběrem nové vizuální identity. Z původních třiceti zájemců postoupilo do užšího výběru pět studií. Vítězný návrh, který sjednotí komunikaci radnice i městských organizací, by měl být znám na přelomu ledna a února. Město tak následuje trend okolních obcí, jako jsou Most nebo Klášterec nad Ohří.

Proces hledání nové značky města se blíží do finále. Odborná porota a zástupci města vybrali z třiceti přihlášených pětici finalistů, kteří nyní pracují na konkrétních návrzích. Aby grafici pochopili skutečnou atmosféru města, nepracovali jen od stolu, ale vyrazili přímo do terénu.

Od hokeje po chemičku

„Pět vybraných firem tu s námi strávilo celý den. Prošli jsme si město pěšky, ale projeli ho i autobusem, včetně průmyslových částí. Cílem bylo, aby si udělali ucelený obrázek o tom, čeho si vážíme, co je pro nás hodnotou a jak město vnímáme my i veřejnost,“ popsala průběh seznamování starostka Litvínova Kamila Bláhová.

Designéři při tvorbě vycházejí nejen z pocitů vedení města, ale i z názorů veřejnosti, které radnice sesbírala formou dotazníků. V těch rezonovala témata typická pro Litvínov – hokejová tradice i chemický průmysl. „Samozřejmě se tam mluvilo o hokeji, o tom, že chemička je nedílnou součástí Litvínova. Designéři se ptali, na čem trváme, co očekáváme. Jak to teď uchopí, uvidíme brzy,“ doplnila starostka.

První návrhy už v prosinci

Harmonogram soutěže je napjatý. První nástřely vizuální identity představí pětice soutěžících 8. prosince. Z nich porota vybere dva až tři finalisty, kteří postoupí do nejužšího kola a své návrhy dopracují do detailů.

„Definitivního vítěze bychom měli vyhodnotit 26. ledna. Vítěz pak dopracuje kompletní manuály a teprve potom dojde k postupné implementaci,“ upřesnila termíny Bláhová.

Nová identita nezůstane jen na papíře. Radnice ji chce co nejdříve využít v praxi, například v interiérech nově budované sportovní haly. „Potřebujeme to, protože novou vizuální identitu chceme vtisknout už do informačního systému nové haly, aby se to potkalo v čase,“ vysvětlila starostka s tím, že s realizací se počítá v prvním čtvrtletí příštího roku.

Litvínov není v regionu jediný, kdo se rozhodl sjednotit svou vizuální komunikaci. Sousední města už mají proměnu za sebou.

Most: Drzost a brutalismus

Už v roce 2022, po dlouhých 22 letech, změnil svou tvář Most. Město vsadilo na odvážný koncept studia Lemon design se sloganem „MÁME TOHO DOST!“. Vizuál využívá slovní hříčky (piva dost, sportuje každý dost), písmo inspirované brutalistní architekturou a barvy odkazující na modrou historii i zelenou současnost města.

I oblíbený fotopoint na jezeru Most je vyroben podle městského vizuálu. Foto: město Most

Pokud byste náhodou přijeli na nové softbalové hřiště, právě se probudili a netušili, kde vlastně jste, záhy to zjistíte. Foto: město Most

I v Mostě se vizuál využívá na některá oznámení na sociálních sítích města. Foto: město Most

Klášterec nad Ohří: Lázně a porcelán

Loni se přidal také Klášterec nad Ohří. Studio Colmo pro něj vytvořilo hravou typografickou značku, která odkazuje na řeku Ohři, porcelánku Thun a lázeňské prameny. Součástí vizuálu, který stál město milion korun, je i speciální písmo „Kyselka“ a netradiční barevná kombinace tmavě červené (zámek) a zelené (park). I zde se designéři pustili do slovních hříček na městském merchu, například hrnky s nápisem „OHŘEju“.

Také publikace, nejen městské, ale i organizací navázaných na město, jsou vytvářeny dle vizuální identity města. Foto: město Klášterec nad Ohří

Nejen publikace, ale i různé doplňky a výrobky si město nechává vytvořit podle jasně rozpoznatelného vizuálu. Foto: město Klášterec nad Ohří

I veškerá oznámení, která město zveřejňuje na sociálních sítích, jsou tvořeny podle jasně daného manuálu. Foto: město Klášterec nad Ohří

Takovéto bodýčko dostávají pro své dětičky rodiče při vítání občánků. Nejen font písma, ale i samotný nápis odkazuje na Ohři, která Kláštercem protéká. Foto: město Klášterec nad Ohří

Litvínov tak brzy doplní mozaiku severočeských měst, která se chtějí prezentovat moderně a srozumitelně.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru