Toyota, Channel, Tlapková patrola. Padělky těchto značek u nás nabízejí obchodníci nejčastěji
Tlapková patrola je u dětí hit a padělatelé to vědí. Ilustrační foto
Most

ČR - Česká obchodní inspekce v prvním letošním čvrtletí provedla 62 kontrol a u 21 z nich zaznamenala porušení zákazu nabídky, prodeje nebo skladování padělaných výrobků. Celkem zajistila 1 093 kusů padělků v hodnotě originálů téměř šest set tisíc korun. Polovina z kontrol proběhla na severu Čech.

„Vzhledem k probíhající epidemii koronaviru nebyly v tomto čtvrtletí otevřeny tržnice ani kamenné obchody, kde se často padělané zboží vyskytuje. Přesto inspektoři ČOI kontroly prováděli a neopomenuli ani kontroly internetových obchodů, kde také dochází k nabídce a prodeji padělků. Jelikož ze strany prodejců neustále dochází k této nelegální obchodní činnosti, která poškozuje spotřebitele, bude ČOI v kontrolách zaměřených na padělky pokračovat i v dalším období,“ říká k závěrům kontrolní akce ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

0607tabulkapadelky

Podíl vybraných ochranných známek z celkového objemu zajištěných výrobků v kusech. Ochranné známky, které výčet neobsahuje, se vyskytovaly v počtu nižším než 20 kusů zajištěných výrobků. Zdroj: ČOI

Inspektoři ČOI provedli 62 kontrol, při kterých zjistili porušení právních předpisů v 50 případech (80,7 %). Z tohoto počtu u 21 kontrol zaznamenali porušení zákazu nabízení, prodeje a skladování výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví. Na severu Čech se uskutečnilo hned 31 kontrol. Nějaký problém našli inspektoři ve třech čtvrtinách případů.

Zabavené výrobky, které neodpovídají zvláštním právním předpisům, u kterých bude pravomocně rozhodnuto o jejich propadnutí anebo zabrání, budou následně zničeny nebo využity k humanitárním účelům.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru