Foto: RegioJet
Most

Ústecký kraj – RegioJet, největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě, plánuje modernizaci svého vozového parku investicí do nových elektrických vlaků. Společnost uzavřela smlouvu se Škoda Group na dodávku celkem 23 nových jednotek v hodnotě 3,5 mld. Kč, které budou nasazeny na hlavní elektrifikované tratě v Ústeckém kraji od konce roku 2026.

Tento strategický nákup souvisí s vysoutěženou zakázkou na provoz elektrických tratí v Ústeckém kraji, která začne v prosinci 2026 a přinese roční objem 3,3 milionů kilometrů po dobu 15 let. Podpis historicky největší smlouvy na české železnic se mezi Ústeckým krajem a RegioJetem uskutečnil letos v březnu. Nové vlaky budou nasazeny na klíčových linkách U1, U2, U3, U32, U51 a U54 a znamenají významný posun vpřed jak v kvalitě, tak v kapacitě nabízených služeb.
 

„Jsme hrdí, že můžeme ohlásit tuto historickou investici, která nejen značně rozšíří naše kapacity, ale také posune standardy komfortu, bezpečnosti a ekologické udržitelnosti našich služeb na absolutně novou úroveň. V letošním a příštím roce plánujeme investovat do našeho vozového parku více než 4,5 miliardy Kč,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Nové nízkopodlažní jednotky, které jsou navrženy pro provoz na příměstských a regionálních tratích, budou schopné dosáhnout rychlosti až 160 km/h. Objednáno bylo 15 dvouvozových a 8 třívozových jednotek. Dvouvozová jednotka bude dlouhá 53 m se 142 místy k sezení a třívozová s délkou 80 m nabídne 228 míst k sezení. Součástí bude oddíl první třídy.

Nové elektrické jednotky budou vybaveny nejmodernějšími technologiemi (včetně vybavení ETCS) a vyhoví všem aktuálním i budoucím standardům pro železniční dopravu. Dvouvozové a třívozové jednotky poskytnou výjimečný komfort, včetně plně klimatizovaného interiéru vlaku, wi-fi, zásuvek s napětím 230 V, USB zásuvek, bezbariérových vstupů a interiéru, ergonomických sedadel, prostorné plochy pro uložení jízdních kol a kočárků. V každém vlaku je prostorná toaleta pro cestující s omezenou schopností pohybu a v třívozové jednotce také jedno standardní WC. Vlaky dále obsahují uživatelsky přívětivý informační systém nebo dvoukřídlé vstupní dveře s šířkou 1 500 mm.

Nové jednotky budou nasazeny na tyto vysoutěžené linky:

U1 Děčín – Ústí nad Labem – Most – Kadaň

U2 Chomutov – Karlovy Vary

U3 (Děčín -) Ústí nad Labem – Litvínov

U32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem

U51 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří

U54 (Děčín -) Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem (- Hněvice)

„Oznámení dopravce RegioJet o nákupu elektrických jednotek od Škoda Group pro spoje v Ústeckém kraji je skvělá zpráva pro český železniční průmysl. České podniky železničního průmyslu investují ročně miliardy korun do inovací, výzkumu a vývoje a dodávají do celého světa špičkové výrobky pro moderní železniční dopravu coby páteř bezemisní mobility. Další úspěch tentokrát na domácí půdě u RegioJetu je důkazem, že vlaky české výroby jsou nejlepší volbou pro splnění náročných požadavků dopravců, objednatelů i cestujících," říká Marie Vopálenská, generální ředitelka Asociace podniků železničního průmyslu ACRI.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru