REKLAMA
Co čeká řidiče v příštím roce? Začne se stavět další kus dálnice na Prahu na obchvatu Loun
Ředitelství silnic a dálnic má pravou část vozovku připravenou pro dostavbu dálnice. Foto archiv: Oldřich Hájek
Most

Louny – Za rok se začne stavět šestikilometrová dálnice u Loun. Vznikne na místě současného obchvatu, kde je již léta připraven prostor pro druhý dálniční pruh. Předpokládá to alespoň Ředitelství silnic a dálnic.

Realizací stavby D7 Louny, kterou silničáři nazývají jako zkapacitnění obchvatu, dojde k dostavbě pravé poloviny vozovky, která spolu se stávající silnicí I/7 bude představovat přestavbu obchvatu Loun na směrově rozdělenou čtyřpruhovou dálnici D7.

Začátek realizace se předpokládá koncem roku 2019. Doba výstavby bude 22 měsíců, zprovoznění se tedy předpokládá v roce 2020. Procesní dokončení stavby je uvažováno v průběhu roku 2021. Stavba je rozdělena do tří základních etap, tak aby dopad na dopravu byl minimální a zároveň doba realizace co nejkratší.

Stavba D7 u Louny má zahrnovat zejména dostavbu jednoho jízdního pásu k současné silnici I/7, rekonstrukci povrchu (asfaltové vrstvy), dopravního značení a svodidel na stávající silnici I/7, která bude sloužit jako jeden jízdní pás budoucí dálnice D7. Upraví se také mimoúrovňové křižovatky Louny – západ a zruší se mimoúrovňová křižovatka u Cítolib. Most na Louny zůstane zachován.

Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace D7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt.

Od Chomutova po hranice dálnice nebude

Dálnice od Slaného po Chomutov bude vybudována postupně po etapách v příštím desetiletí. Vzhledem ke složitému horskému terénu v území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování dálnice v tomto úseku zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru