Vizuální identita Klášterce je nově velmi dobře zapamatovatelná. Foto: jip
Zajímavosti

Klášterec nad Ohří – Město Klášterec nad Ohří mění svou vizuální tvář. Postupně se promění vzhled sociálních sítí a webu města i jeho organizací, městských novin či městského orientačního systému. Nový vizuál je originální, hravý a nepřehlédnutelný.

Klášterec se dosud prezentoval jako město porcelánu, cílem nové identity bylo však podpořit i další atributy, které město reprezentují a odrážejí jeho směřování do budoucna. Nová je i barevnost vizuálu. Základní dvě barvy odkazují na zámek, respektive jeho ikonickou barvu a městský park, tedy tmavě červenou a zelenou. „Když dostal zámek novou fasádu, vycházející z historického průzkumu, budilo to velké vášně. Myslím, že i nyní barvy loga vzbudí zájem a rozproudí diskuzi, což je dobře,“ podotkl místostarosta města Petr Hybner, který byl součástí odborné poroty.

Nový vizuál města představili jeho autoři Miroslav Roubíček a Tereza Drábková ze studia Colmo. Foto: jip

Autory vizuálu jsou členové studia Colmo. Aby mohli vizuál pro město navrhnout na míru, potřebovali Klášterec dobře poznat. „Novou značku města Klášterce nad Ohří jsme koncipovali jako čistě typografickou. Reflektuje zásadní atributy města a těmi jsou tři léčebné prameny, tvarosloví známých výrobků porcelánky Thun, meandry řeky Ohře či okolní kopce Doupovských a Krušných hor. Zároveň naznačuje budoucí vývoj města, který směřuje k uvolněné lázeňské destinaci s aktivním odpočinkem,“ popisuje principy identity Miroslav Roubíček ze studia Colmo.

Studio Colmo pro Klášterec nad Ohří vytvořilo i speciální font písma s názvem Kyselka, jehož autorkou je Tereza Drábková. „Do písma jsem vtiskla barokní křivky i téma vody – vlna, ať už ji vidíme jako typickou barokní křivku, nebo meandr, by se měla alespoň jednou objevit v každém slově,“ podotýká Tereza Drábková.

Myšlenkou dát městu jednotný vizuál se vedení města zaobíralo už od roku 2018. Na konci roku 2023 radní společně s autory vizuálu slavnostně celý koncept představili. Protože chtělo město mít vizuál komplexní, s celou zakázkou si nechalo radit od agentury Czech design, která má v oboru zkušenosti. „Právě oni nám doporučili dvoukolový způsob soutěže. Ze třiceti zájemců se vybralo jedenáct, jejichž nabídka se prostudovala a následně se určila finálová pětice. Aby bylo zřejmé, co všechno od vizuálu očekáváme, Czech design uspořádal i workshop,“ popsal průběh náročného výběru starosta Klášterce Štefan Drozd. Z dané pětice vybrala odborná porota tři finalisty, kteří vypracovali již obsáhlý návrh. „Musím přiznat, že když jsem viděl tento koncept, řekl jsem si, že tohle rozhodně ne. Ale pořád přitahoval moji pozornost. Je propracovaný, promyšlený do detailu a má obrovské využití. Porota jej nakonec vybrala jednomyslně,“ dodal starosta.

Ukázky využití nového vizuálu. Foto: jip

Nový vizuál bude Klášterec a jeho organizace zapracovávat postupně, nejen u městských organizací, ale i u kulturních a následně sportovních. „Máme přesný manuál, jak užívat písmo i jak pracovat s textem i a obrázky. Vytvoříme jednotné vizitky, dopisové materiály, pozvánky, vzhled úřední desky. V novém roce si budou moci naši čtenáři poprvé prohlédnout i nový layout městského zpravodaje, který zároveň získá nový název Klášterecké vlny. Postupně budeme obnovovat i městský navigační systém,“ doplnil radní pro komunikaci Vojtěch Marvan.

Autoři vizuálu si pohráli i s návrhy na městské výrobky, tzv. merch. „Už o adventu si mohli lidé pořídit hrnek s nápisem hřeju a byly na to moc pěkné reakce. Zároveň se někteří ozvali s tím, že by se mohl nápis změnit na OHŘEju. Je skvělé, že se lidé nebojí zapojit a dávat své návrhy,“ uzavřel Štefan Drozd.

V rozpočtu si město na nový vizuál vyhradilo 1 milion korun. Finance bude město čerpat postupně. „Zatím jsme vyčerpali polovinu částky,“ uzavřel Vojtěch Marvan.

Prvním místem, kde je změna patrná, jsou sociální sítě města Klášterec nad Ohří.

Klášterec nad Ohří není jediným městem, který se rozhodl mít svůj vizuál zpracovaný profesionálně na klíč se vším všudy. Na konci roku 2022 představil svůj koncept například nedaleký Most. Psali jsme ZDE.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru