Recepce hotelu Cascade v Mostě. Foto: Olga Markuzziová
Zajímavosti

Most - Jestli je nějaká práce vše, jen ne jednotvárná, rozhodně to platí o pozici recepčních. I v hotelu v Mostě zažívají to, co hrdina knihy Hotel Babylon.

V mosteckém hotelu Cascade se ročně ubytuje sedmnáct tisíc lidí, vždyť je to také druhý největší hotel v Ústeckém kraji. Mnoho Mostečanů si řekne, kdo proboha má touhu jezdit zrovna do Mostu, možná je překvapí, že řada lidí prostě na dovolenou, a to opakovaně. „Téměř polovinu hostů tvoří Němci, dvacet procent Češi a Slováci a zbytek jsou lidé opravdu z celého světa. Od USA přes Koreu, Írán, Egypt, Island a samozřejmě všechny státy EU. Je to opravdu velmi rozmanité,“ vypočítává generální ředitel hotelu Cascade Jiří Madej. Člověk pocházející z Prahy, který si severní Čechy zamiloval a umí o krásách zdejší krajiny mluvit mnohem líp než řada místních. Nechybí mu totiž nadhled.

Tak trochu psycholog

Co národ, to jiná povaha, jiný cíl cesty, jiné požadavky. První, s kým se hosté v hotelu setkají, jsou samozřejmě recepční. Oni zanechávají první, a velmi zásadní, dojem z hotelu. „Už z toho, jak host přichází, musí recepční poznat, jak je naladěn. Jak s ním mluvit. Někdo si cení, když s ním recepční zavede hovor, jiný touží jen po klíči od pokoje a chce klid. Tohle zkušený recepční pozná už z řeči těla,“ popisuje Jiří Madej.

Řeč těla je důležitá i pro komunikaci s klienty, kteří neovládají jiný než svůj mateřský jazyk. „Mnohé překvapí, že například Japonci nebo Jihokorejci téměř neumí anglicky, ovládají většinou jen absolutní základ. Přes tento hendikep musí recepční dokázat zjistit, co si klient přeje,“ popisuje zajímavé nástrahy. V hotelu Cascade jsou na recepci dva lidé, dvojice je vždy složená tak, aby se dorozuměli německy a anglicky. Německý jazyk zaměstnance dvakrát týdně doučuje soukromý lektor. „Jde o opravdu intenzivní výuku, což je velmi zajímavý benefit,“ podotýká Jiří Madej.

360° foto

A co dalšího hosté po recepčních požadují? To záleží na tom, jaký typ hosta představují. Pokud jde o internetového klienta, tedy hosta, který si pokoj objedná přes internet, tak ten nevyžaduje vůbec nic. Vše si zjistil na internetu. „Business klientela vyžaduje internet, kopírování, tisk, a to včetně specifických rozměrů. Hosté, kteří přijedou na dovolenou, chtějí rezervaci wellness a spa služeb. Ty nabízíme přímo v našem hotelu. Objednáváme jim vůz, když si chtějí například zajet na lyže. Jejich požadavky jsou opravdu různorodé. Pro poslední typ klientů připravujeme bankety, konference, svatby,“ vypočítává generální manažer.

Někdy se i stane, že musí recepční shánět překladatele, jindy volat policii či záchranku, rozhodně se tedy nenudí. „Připraveni musí být na vše a musí být profesionálové. Může se stát, že se cítí mizerně, když ale předstupují před hosta, nesmí na nich být nic takového poznat. I oni však mají zastání. Pokud klient překročí určitou mez a je více než hrubý, z hotelu je vykázán. Vulgární chování k mým zaměstnancům netrpím,“ upozorňuje Madej, který má pracovní zkušenosti z hotelů po celém světě, a to včetně Ruska nebo Malediv.

Nabídka práce

Pod jeho vedením získávají zaměstnanci bohaté pracovní zkušenosti. „Vypracují se a bohužel odcházejí do Prahy či zahraničí. Na druhou stranu je to zase příležitost pro jiné. Vyžaduji středoškolské vzdělání, angličtinu či němčinu, rozhodně dochvilnost, příjemné vystupování, trestní bezúhonnost a chuť se učit. Na oplátku nabízím opravdu pestrou pracovní náplň, příjemný kolektiv, mnoho benefitů, jako personální stravování, permanentky do fitness, slevy do Wellness, provize z prodeje dárkového zboží a Upsellingu, tipy od hostů a fakt, že se lidé hodně naučí,“ vyzývá zájemce o pozici recepčního či recepční generální ředitel Jiří Madej.

Zájemci mohou zasílat své životopisy na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Plat se pohybuje v rozmezí 20 až 25 tisíc korun. Pracovní směny jsou dvanáctihodinové, vždy od sedmi do sedmi hodin.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru