Odsouhlaseno! Pod Bílinou může vzniknout velký čtyřpruhový silniční tunel
Ilustrační foto: CC0
Most

Bílina - Centrální komise Ministerstva dopravy odsouhlasila navrhovaný tunel ve čtyřpruhovém uspořádání, který vyřeší kritickou dopravní situaci na silnici I/13 v Bílině.

Město Bílina je úzkým hrdlem jinak kapacitně vyhovující silnice I/13, která je mezi Teplicemi a Chomutovem realizovaná ve čtyřpruhovém uspořádání. Dopravní bodová závada u Třebušic totiž byla odstraněna na konci roku 2020 a i tam je nyní silnice I/13 čtyřpruhová. V Bílině se však silnice I/13 mění na průtah městem, který je dvou- až třípruhový se semaforem a několika kruhovými objezdy. Ve špičce trvá projet přes kilometr dlouhý průtah Bílinou klidně 30 minut.

V rámci řešení dopravy v Bílině bylo v minulosti prověřováno mnoho možných variant. Nejschůdnější se nakonec ukázal být tunel, který od vlakového nádraží až ke koupališti Kyselka prakticky kopíruje řeku Bílinu. Na začátku i na konci se napojí na stávající silnici I/13 ve čtyřpruhovém uspořádání. „Jsem nesmírně rád, že se nám podařilo získat souhlas Ministerstva dopravy s řešením ve variantě Z, která počítá se čtyřpruhovým uspořádáním, a to včetně tunelové stavby. Vlastně to už byla poslední možnost, kterou jsme mohli v rámci Bíliny prověřit,“ říká k rozhodnutí Centrální komise ředitel chomutovské Správy ŘSD Martin Vidimský. Podle něj ale k samotné stavbě povede ještě dlouhá cesta. „Nyní musíme připravit záměr projektu, následně dokumentaci EIA pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí a zejména pak stavební povolení, které bude znamenat už skutečnou zelenou pro tuto stavbu,“ dodal Martin Vidimský.

Hlavní důvod, proč byla nakonec tunelová varianta schválena, nebyl jen v samotné Bílině, ale v širším pohledu na celou silnici I/13. Ředitelství silnic a dálnic stavbu tunelu v Bílině zahrnulo do tahové ekonomické studie, která zohlednila zejména plánované úpravy, které by mohly vést ke zrychlení na silnici I/13 ze současných 90 na 110 km/h. Studie dále poukázala na chystanou novostavbu čtyřpruhové silnice I/13 mezi Nechvalicemi a Kladruby, tzv. Kladrubskou spojku, která spojí silnici I/13 se silnicí I/63, resp. dálnicí D8. Vznikne tak ucelený čtyřpruhový tah z dálnice D8 až do Chomutova s napojením na dálnici D7.

Informace o schválení tunelové varianty potěšila i radnici v Bílině, která se aktivně podílí na přípravě projektu. „Konečně vidíme to pomyslné světlo na konci tunelu a věříme, že všechny práce půjdou, jak nejrychleji mohou, abychom se v roce 2032 mohli tunelem skutečně projet,“ pevně věří starostka Zuzana Schwarz Bařtipánová.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru