Úvodní drama mě nabilo, říká mostecký závodník Mirek Kuchta
Jezdec Mirek Kuchta v posledních sezónách obsadil třetí místa v republikových šampionátech na přírodních i speciálních okruzích. Foto: HKC
Sport

Most - Pod mosteckým sportovním klubem HKC funguje už několik let i motocyklové oddělení se specializací na silniční závody. Jezdec Mirek Kuchta v posledních sezónách obsadil třetí místa v republikových šampionátech na přírodních i speciálních okruzích. Letošní sezóna pro něj začala sice trochu později, ale zato docela úspěšně. Ve slavném závodě 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích dojel v top deset.

První letošní podniky Přeboru ČR musel Mirek vypustit kvůli pracovním povinnostem, ale ve skrytu duše doufal, že Hořice už pojede. Jeho silniční Aprilia 125 RS prošla přes zimu základní repasí, ale bylo nutné vyměnit ještě přední vidlici s odpružením a tlumením. "Do Hořic jsme tedy přijeli ještě se starou a přímo na místo nám doručili novou, takže ještě tam jsme ji měnili. Nevěděl jsem, co od toho mám čekat a navíc moc času na testování a ladění taky nebylo," vysvětloval Mirek. Přiznal také, že v mezidobí od posledních loňských závodů nejezdil, takže šlo trochu o hru vabank.

Před prvním měřeným tréninkem se ale navíc projevil problém s odvzdušněním přední brzdy a první kvalifikaci vůbec nemohl jet. Ve druhé se vlastně teprve seznamoval s chováním nově naladěného stroje a vyjel si ve skoro čtyřicetihlavém startovním poli šestnáctou pozici na startovním roštu.

"Mašinu jsme pak před závodem ještě trochu seřídili, ale raději opravdu jen trochu," dodal čtyřiadvacetiletý závodník. V tréninku se jede ve vyhrazeném čase a jezdci v Hořicích odjedou kolem deseti pětikilometrových okruhů. Nedělní hlavní závod se pak jede na devět kol. Mirek odstartoval slušně a vyhnul se skrumážím. Jenže pro pád byl závod zastaven a po chvíli znovu odstartován. Kuchta postupně zlepšoval svou pozici a v cíli z toho bylo desáté místo.

"Měl jsem momenty velkých pochybností a tak umístění vlastně v top deset považuju za úspěch. Hlavně kvůli absenci předchozích testů i kvůli těm změnám na technice. Stejně budeme muset ještě laborovat s brzdami, protože v konci začaly vadnout. Vidím to na výměnu kotouče. Ano, loni jsem jezdil vepředu, ale když započteme všechny zmíněné komplikace, tak je desáté místo vlastně úspěch," připomněl jezdec, který mimochodem během tohoto závodu dokonce zlepšil svůj osobní rekord na hořické trati.

"Tohle úvodní drama mě nabilo a už se moc těším na další závody O cenu města Jičína. Mezi naše partnery nově přibyli i přátelé ze společnosti Posmayspol a pomáhají nám hájit dobré jméno a tradici mosteckého motorsportu po republice. Chtěl bych zase stoupat vzhůru průběžnou tabulkou jako loni a předloni. Našlápnuto mám dobře," doplnil Mirek.

(dum)

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru