Takhle školí nové traťové komisaře na autodromu. Seznámili je s ohněm
Foto: Autodrom Most
Sport

Most - Komplexní proškolení čekalo v sobotu v areálu mosteckého autodromu nové traťové komisaře. Kromě nezbytných administrativních úkonů vyslechli přednášky odborníků o bezpečnosti při práci, zásadách při poskytování první pomoci zraněným, požární ochraně a seznámili se také se sportovními předpisy a vlajkovou signalizací. Oživením pak byla praktická ukázka hašení ohně, což si dobrovolníci z řad novopečených traťových komisařů v ochranných oděvech i sami vyzkoušeli.

Po školení bude následovat osm zácvikových směn na velkém okruhu autodromu přímo při závodech, nováčci tak poznají na vlastní kůži, co post traťového komisaře obnáší. Autodrom s nimi uzavře dohodu o pracovní činnosti na období od března do konce října.

„Zatímco před rokem jsme vyškolili 51 adeptů na práci traťového komisaře, letos jich dorazilo jen 18. Paradoxně se tak potýkáme s dobrou ekonomickou kondicí státu. Firmám chybějí zaměstnanci, nabídka pracovních míst i pro brigádníky výrazně převažuje nad poptávkou. Zaměstnavatelé se tak ve snaze nalákat lidi předhánějí v nejrůznějších bonusech a výhodách,“ konstatoval zástupce sportovního ředitele společnosti AUTODROM MOST Pavel Kužník.

Mezi zájemci o práci traťového komisaře nechyběly ani tři zástupkyně něžného pohlaví. „O náboru jsem se dozvěděla od kolegy z práce, jehož bratr na autodromu pracuje. Důvodem, proč jsem se přihlásila, je zejména zajímavá alternativa k povolání, jemuž se na plný úvazek věnuji. Také ráda řídím auto, i když nezávodím. Práce traťové komisařky se nebojím, mám i dobrou zdravotnickou průpravu,“ svěřila se sedmatřicetiletá Kateřina Maturová.

0303autodrom2

Foto: Autodrom Most

Seznam povinností traťového komisaře, zahrnující i pomoc zraněným, rychlé odstranění poškozeného stroje nebo ekologickou likvidaci uniklého oleje a jiných kapalin, se nezalekl ani osmnáctiletý student mosteckého gymnázia Tomáš Maryška. „Těším se na nové zkušenosti. Jako traťový komisař tady na autodromu pracuje i můj děda, takže to máme nejspíš v krvi,“ prozradil svou motivaci. Za zajímavou a nevšední označil práci traťového komisaře jeho kolega, třiačtyřicetiletý Bohumil Butka. „Navíc se zajímám o motosport, takže nyní budu přímo v centru dění,“ doplnil.

Role traťových komisařů je nezastupitelná. Bez jejich přítomnosti se v areálu mosteckého autodromu a sousedního polygonu neobejde žádný automobilový či motocyklový závod. Dohlížejí na průběh klání, upozorňují jezdce signalizací na různé nástrahy a nebezpečí, v případě potřeby na místě zasahují a likvidují také následky kolizí. „Musejí to proto být lidé s mimořádným smyslem pro zodpovědnost. Případná chyba může mít totiž fatální následky,“ upozornil Pavel Kužník.

(fou)

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru