Kupujete ojetý vůz? Dejte si pozor na kousky se stočeným tachometrem!
Ilustrační snímek
Zajímavosti

Prodej ojetých automobilů je bohužel tradičně prošpikovaný různými podvody nepoctivých prodejců. Mezi nejčastější nekalé praktiky patří manipulace s počtem najetých kilometrů vozidla. Najít ojetinu s poctivým počtem km na tachometru je občas složitější, než najít jehlu v kupce sena. Ukážeme vám způsob, jak poznat stočený tachometr.

Proč se vlastně tachometry stáčí?

Největší motivací pro stočení tachometru je samozřejmě touha na prodeji ojetiny co nejvíce vydělat. Například auto s nájezdem 100 tisíc kilometrů se totiž dá prodat za mnohem vyšší cenu, než stejné auto s nájezdem 200 tisíc km. Je vám asi jasné, že auto s menším nájezdem vám poté déle vydrží a pravděpodobně do něho nebudete muset v první fázi tolik investovat.

Chcete se vyhnout koupi vozu se stočeným tachometrem? Prověřte ho s pomocí VIN kódu na adrese www.carvertical.com/cz!

Jak poznám stočený tachometr?

Už při prvním pročítání inzerátů vyřaďte podezřelé nabídky. Například desetiletý vůz se stavem tachometru 50 tisíc km je přinejmenším zvláštní. Roční nájezd průměrného řidiče v ČR je někde mezi 10 až 20 tisíci km. Samozřejmě se může stát, že narazíte na inzerát svátečního řidiče v důchodovém věku. Více pravděpodobné však bude to, že se vás prodejce snaží obalamutit.

Stočený tachometr obvykle není na první pohled zřejmý, přesto je pár signálů, které naznačují, že si s tachometrem někdo „hrál“. Mezi podezřelé znaky patří:

  • čísla na tachometru nejsou v rovině
  • otisky prstů na sklíčku tachometru
  • různé šmouhy v okolí tachometru
  • nečistota pod sklem přístrojové desky
  • Někdy dokáže manipulaci odhalit i diagnostika vozu.

Zkontrolujte fyzický stav vozidla

Opotřebení jednotlivých částí vozu bude nejlepším důkazem o míře jeho užívání. Čím více km má auto najeto, tím opotřebovanější bude interiér. Podívejte se, které části vozu byste měli zkontrolovat.

1. Ovládací prvky

V první řadě se zaměřte na volant. Rozdíl mezi 100 tisíci a dvojnásobkem kilometrů bude jasně znatelný na volantu potaženém kůží i obyčejném plastu. Stejně tak se postupně opotřebovává řadicí páka a pedály.

2. Plastové díly interiéru

I plastové součásti interiéru podléhají opotřebení. Odřená plastová madla, poškozené krytky a vymačkaná tlačítka znamenají, že těch 50 tisíc kilometrů na tachometru asi nebude úplně pravda.

3. Hodně napoví stav sedaček

Stav čalounění či potahů sedaček napoví opravdu hodně. Potahy v novém autě prostě hezky sedí, jsou napnuté a nic není prodřené. Zaměřte se především na sedadlo řidiče, které se po čase obvykle prosedí. Výmluvný bývá také stav levé bočnice, o kterou se řidič při nastupování a vystupování z vozu opírá.

Teď už víte, jak se vyhnout autu se stočeným tachometrem. Váš výběr vozů ke koupi se tak sice o něco zúží, ale na trhu je pořád dost kvalitních ojetin za rozumnou cenu. Přejeme vám při výběru ojetého auta šťastnou ruku a hodně ujetých km bez nehod!

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru