Bez závodů tahačů na autodromu by Mostecko přišlo o 40 milionů
Czech Truck Prix v Mostě. Foto: e-mostecko.cz
Most

Most - Významné kulturní akce přivádějí do regionů turisty a s nimi i peníze. Finanční ztráta přes čtyřicet milionů korun by vznikla, pokud by se nekonaly závody Czech Truck Prix na mosteckém autodromu. Vypočítala to agentura CzechTourism.

Agentura sledovala i další velké akce v Česku: Finanční ztráta dohromady kolem 282 milionů korun by vznikla, pokud by se nekonaly akce Colours of Ostrava, Velká pardubická, Czech Truck Prix a Bohemia Jazz Fest (Praha). Regiony by přišly o částku téměř 109 milionů korun od tuzemských a 173 milionů korun od zahraničních turistů. Vyplývá to z detailního průzkumu agentury CzechTourism, který si nechala vypracovat u společnosti MindBridge Consulting.

Průzkum se věnoval vlivu těchto čtyř partnerských akcí, které mají významný vliv na rozvoj cestovního ruchu v místě svého konání. „Tyto kulturní společenské akce oslovují široké spektrum návštěvníků u nás i v zahraničí. Není pochyb, že slouží nejen k zábavě, ale také k vytváření dobrého jména a pozitivního povědomí o České republice,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

CzechTourism vybral partnerské akce - jednu z největších jazzových událostí v Evropě, závody tahačů a zároveň nejsledovanější podnik mosteckého autodromu Czech Truck Prix, hudební multižánrový festival a nejstarší dostih kontinentální Evropy.

Z průzkumu vyplývá, že podobné akce pomáhají zejména regionům, které jinak nejsou mezi turisty tolik populární. „Partnerství mezinárodních akcí má pro nás smysl, řada cizinců by do ČR vůbec nepřijela. Naopak po první návštěvě si spousta z nich Česko oblíbí a ráda se sem vrací nejen kvůli samotné akci,“ říká Monika Palatková, ředitelka CzechTourism.

Finanční přínos je ve stamiliónech korun

Pokud by se Czech Truck Prix nekonalo, pak by Mostecko přišlo o zhruba 40,5 milionu korun. Pro srovnání: Pardubice by bez slavného dostihu tratily odhadem 33,5 milionu korun.

Podpora regionů

CzechTourism vybírá akce tak, aby splňovaly mnoho kritérií. Jedním z nich je také to, aby bylo jejich rozložení rovnoměrné a lákalo návštěvníky po celé republice. Podpoří tím regionální hotely a jiná ubytovací zařízení, místní obchodníky i restaurace. Seznámí se s regionálními produkty a zvyky a získají celkové povědomí o místě. To je samozřejmě k dobru věci, protože své zážitky později sdílí se známými a přáteli. Během akcí do regionů samozřejmě přijíždí i Češi z jiných koutů země, i ti přispívají k místnímu rozvoji.

V rámci průzkumu se cizinců tazatelé také ptali na vybrané atributy, které je možné říci o České republice. Ta se jim zdá vyspělá (72 %) a dostupná (68 %), dále pak bezpečná a zajímavá (58 %).

MindBridge Consulting zpovídal dohromady 1 223 účastníků čtyř partnerských akcí. Na každé zmíněné události tedy bylo dotazováno něco málo přes 300 návštěvníků, jak ze zahraničí, tak z tuzemska i z místa konání akce.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru